Trött på min hjärna

Mer
6 år 3 dagar sedan #1046653 av Lupitia
Jag blir ibland rädd för hur mycket min hjärna och tankar kan luras med mig. För någon vecka sen kom jag på mig själv att jag gått runt och trott all mat runt mig varit gammal, vet inte hur mycket jag slängt och spytt upp för jag varit rädd att bli förgiftad. Jag har fortfarande tankar om att all mat är gammal men nu förstår jag iaf att det bara var i mitt huvud och jag kan börja försöka gå emot detta.
Flera gånger när jag ska sova har jag fått för mig att det är klädlöss i sängen och får storpanik. Samma sak med vägglöss. Det är som jag nästan kan höra dem på ett sätt. Det är så jobbigt att vara rädd. I stunden förstår jag inte att det är tankarna som lurar mig.
Mina syn hallucinationer eller vad fan det är blev mycket värre efter jag fick ett missfall med komplikationer. Jag vet att det är min hjärna, men jag blir störd av dem rätt ofta och det har hänt att jag fått panik av dem.
Jag är rädd att jag håller på få en psykos.

Jag vågar inte prata med psykiatrin om detta för är livrädd att de ska tvångsinlägga mig och att en sak som hände sist jag var tvångsinlagd ska upprepa sig. Jag vågar inte prata med någon runt mig, jag är rädd att folk ska döma mig och bli besvikna på mig. Vet inte vart jag ska vända mig, för det är så jobbigt att gå igenom detta själv
Mer
6 år 3 dagar sedan #1046665 av krokus
Svar från krokus i ämnet Trött på min hjärna
Tar du någon medicin i dagsläget?

Och jag beklagar verkligen missfallet! :hjärta
Mer
6 år 3 dagar sedan #1046668 av Lupitia
Svar från Lupitia i ämnet Trött på min hjärna
Jag äter antidepressiv och adhd medicin. Åt zyprexa förut men sluta med den, blev så trött av den. Slutade med lamotriginen också, kommer inte ihåg varför.
Mer
6 år 3 dagar sedan #1046670 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trött på min hjärna
ADHD-medicin som höjer dopaminet kan ge psykos.
Mer
6 år 3 dagar sedan #1046672 av Lupitia
Svar från Lupitia i ämnet Trött på min hjärna
Jag vet, jag har redan provat sluta med den för att se ifall det blev bättre men det blev ingen skillnad, var utan adhd medicin i 6 månader. Samma sak med min antidepressiva. Istället klarade jag inte av mina studier, det gör jag nu typ
Mer
6 år 2 dagar sedan #1046931 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trött på min hjärna
ADHD-medicin kan ge vanföreställningar, men också vissa antidepressiva. Det verkar som du kan ha vanföreställningar. Tvivlar på att du får tvångsvård för detta för det är ingen fara för ditt liv.