Trött på min hjärna

  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1091222 av Lester
Svar från Lester i ämnet Trött på min hjärna
Ta sönder maskinerna! Inte nog samhället förtrycker oss ska vi själva börja kväva oss själva långsamt till döds i 40 år och sen bli begraven fast att man egentligen har varit död nästan hela sitt liv och har varit en begravning!

Ett inte lika destruktivt råd (vilket behöver inte alla ggr dåligt gör att kunna få utlopp)
Så min konstruktiva råd är ta reda på varför man är trött på sin hjärna kan va så himla olika! Tex om det är vanföreställningar som admin1 verkar noterat och han har koll så vet man att det är vanföreställningar och vilken hjälp finns det att få för detta tillstånd och nåt som visat sig lyckat och effektivt är den relativt ny formen av terapi som heter metakognitionterapy (MCT)!

Den här terapin gick jag på och det var extremt hjälpsam metod att låta tankarna klarna och bli mera naturliga! Det är inte alltid vården har hört talas om det!

När jag bodde i Uppsala för ett par år sen var akademiska sjukhusets personal på utbildning inom metakognitionterapy (MCT)
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091245 av memphis
Svar från memphis i ämnet Trött på min hjärna
Tack för tipset Lester!
Mer
5 år 6 månader sedan #1094965 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Trött på min hjärna
Själv så ser jag hallucinationer när jag minst anar det. Kan också bli trött på min hjärna. Men ibland blir jag rädd att jag ska snubbla eller ramla.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095057 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trött på min hjärna
Clozapine har bäst effekt mot hallucinationer och 80 % slipper dem.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095073 av wasp
Svar från wasp i ämnet Trött på min hjärna
Tänk om hjärnor kunde transplanteras!

Mer
5 år 6 månader sedan #1095102 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött på min hjärna

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum