Jag är Jesus

Mer
5 år 11 månader sedan #1047795 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Jag är Jesus

Geta skrev: Men det är väl i Stockholm som man säger rekan och inte räkan. Säger man rekan i Göteborg?

Nej, e:t syftar på tryggare kan ingen vara. Tycker det vore konstigt om någon sjöng "tryggarräkan kan ingen vara!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 11 månader sedan #1047801 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag är Jesus
Vad betyder substantionellt Cosmos?

Vars är världen på väg?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 11 månader sedan #1047824 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag är Jesus
Jag har inget emot att bli förlöjligad, vad kreti och pleti tycker struntar jag i. Jag befinner mig på ett högre plan än nästan alla och irriterad blir jag bara när någon jag respekterar begår ett övertramp. Jag minns när min pappa opererades, han fick en hjärnblödning. Kan de ha opererat honom i tolv timmar? Jag lyssnade på radio och den spelade "Spring inte så fort, pappa", med min barndomsidol Robert Broberg. Jag hade aldrig hört den förut. Jag bröjar gråta än idag när jag hör den. Jag kan lova er alla en evig existens (liv om ni så vill) hos Herren, men då får ni sluta förneka Hans existens.
Mer
5 år 11 månader sedan #1047826 av Lugn
Svar från Lugn i ämnet Jag är Jesus
Att du skrev det här under kategorin "Mina hallucinationer och vanföreställningar" innebär väl ändå att du på något plan är medveten om att det är just en vanföreställning?
Mer
5 år 11 månader sedan #1047829 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jag är Jesus
Nja, Lugn, den här tråden var ursprungligen i Allmän Diskussion men är flyttad av en moderator.

Det verkar som om Fantasio är övertygad om att han är Jesus. Det kan bli så om man är jag-svag och inte blir accepterad socialt för den man är. Då kan en fantasi ta över.

Jag hoppas du inte ser ner på oss, Fantasio för det skulle inte Jesus göra...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1047954 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Jag är Jesus
Är det inte vanligare att man känner sig som en sämre människa vid sånna vanföreställningar?

/Dave
Last edit: 5 år 11 månader sedan by 1Dave.