Jag är Jesus

Mer
5 år 11 månader sedan #1049310 av rymd
Svar från rymd i ämnet Jag är Jesus
Mer
5 år 11 månader sedan #1049311 av rymd
Svar från rymd i ämnet Jag är Jesus

Geta skrev: "Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst." ur Doktor Glas, 1905

Hjalmar Söderberg står bakom de orden.


Himla klokt sagt, minns bara att vi tvingades läsa boken på högstadiet.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 11 månader sedan #1049312 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag är Jesus
1905. Året saliga Oma föddes. Året då min särling till släkting föddes. Ett viktigt årtal för mig.
Mer
5 år 11 månader sedan #1049313 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jag är Jesus

Fantasio skrev: Jag har funderat, kanske är jag helt fel ute. Törs jag framkasta teorin att jag är djävulen i egen hög person? ...

Du har höga tankar om dig själv (är grandios tror jag det kallas) och försöker hitta varför. Talet 666 tycker jag inte du har. Det ska man få om man lägger ihop bokstäverna i namnet, säger en del.

Du är nog en vanlig, ond människa. Endast Gud är god, sa Jesus. Hade du varit djävulen, hade du inte tvivlat på vem du är. Nog kan det räcka att vara en människa som blivit härdad av diverse svårigheter?

Prata inte med hat i munnen!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 11 månader sedan #1049314 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag är Jesus
Du levererar som alltid bra svar, Inwatto. Du är skärpt och har min respekt.
Mer
5 år 11 månader sedan #1049315 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag är Jesus

Fantasio skrev: Du levererar som alltid bra svar, Inwatto. Du är skärpt och har min respekt.


Det tycker jag också. Inwatto lämnar alltid intressanta och väl genomtänkta svar.