Röst

  • Vlad Narstril
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 8 månader sedan #3313 av Vlad Narstril
Röst skapades av Vlad Narstril
Jag har ingen diagnos, eftersom BUP är helt inkompetenta, men jag har hört en röst ända sedan jag gick sjuan på högstadiet.
Det är ingen hemsk röst, men den kommenterar hela tiden allt som händer runt omkring mig, och det blir ruskigt irriterande då man behöver koncentrera sig på någonting, tex i skolan. Rösten upphörde då jag fick Zeldox, men jag kunde fortfarande känna att den fanns där... då jag nu i våras fick sluta med all medicinering, så kom rösten tillbaka...

Det är väl den jobbigaste vanföreställningen jag haft, men det är ju trevligt att ha någon att tala med då man ligger ensam på natten
Mer
19 år 8 månader sedan #3314 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Röst
Hej!

Har du berättat för BUP att rösten har kommit tillbaka, när du slutade med Zeldox?
Det är ju inte så bra om du blir störd i skolarbetet, så jag tycker att du definitivt skall prata med dem om det. Alternativt kan du be din mamma göra det.

Om du har besvär med rösten på natten, så försök ligga på sida med höger öra tryckt mot kudden. Jag tycker det hjälper en del faktiskt.

Admin
  • Vlad Narstril
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 8 månader sedan #3316 av Vlad Narstril
Svar från Vlad Narstril i ämnet Röst
De vet om det, men eftersom det inte anses vara någon suicidrisk för mig, så fick jag sluta med medicinen på prov nu under sommaren, och jag har ingen möjlighet att få tag i killen som jag brukar gå hos, eftersom BUP stänger under sommaren, och endast akuten varit öppen. Jag vägrar nämligen träffa någon annan än just han. Men jag ska snart få komma tillbaka till mera regelbundna träffar.
Mer
19 år 8 månader sedan #3317 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Röst
Hej!

Blir det besvärligt så kan de ju vara bra att kontakta akuten. De kollar nog journalen du hade på BUP, så det blir nog samma behandling tror jag. Annars var det kanske inte så listigt att sluta med medicinen när BUP har stängt. Svårt att hitta olämpligare tidpunkt faktiskt.

Det finns en del Självhjälpsråd om röster på sajten här, som du kan kolla in.
Kanske kan det hjälpa något.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... as-roester
  • Vlad Narstril
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 8 månader sedan #3318 av Vlad Narstril
Svar från Vlad Narstril i ämnet Röst
Tack för tipsen... Får försöka några lite senare..

Förhoppningsvis kommar jag få min första nya tid på BUP nästa vecka, så jag tror jag klarar mig tills dess...
Mer
19 år 8 månader sedan #3320 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Röst
En bra sak man kan göra för att "dränka" röster är att lyssna på musik, gärna i freestyle. Fast det kan man ju inte göra i skolan tyvärr, även om det faktiskt finns lärare som tillåter det. Fast jag har bara mött en sån lärare på svenskan i högstadiet.