Tips, budskap

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 1 vecka sedan #1142168 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
Jag tror det var du som postade bilden jag syftade på. Fast det stod "Venedig". Kusligt?
Mer
5 år 1 vecka sedan #1142176 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tips, budskap
Ja, det var jag som postade bokomslaget, men då gällde det Neapel.
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1142183 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips, budskap
Originalet är, se Venedig sedan dö

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?progr...=438&artikel=4000670

Geta skrev: Alla vägar bär till Rom:


Modern vetenskap säger att så som Romarna anlade vägar är bästa sättet att anlägga vägar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1142385 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips, budskap
Romarna satsade på att bygga vägar i sitt imperium för att deras armeer skulle förflyttas snabbt. Därför gick alla vägar till Rom.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1142387 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tips, budskap
Det finns vägar än idag som romarna byggde. Stenar och pressad jord. Inget motsvarande finns i Norden från denna tid. Vi var alltid lite "sist" med alla nyheter från kontinenten. Dessutom kom ju Romarriket aldrig upp till oss utan bara till "Limes".
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1142459 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips, budskap

Admin1 skrev: Romarna satsade på att bygga vägar i sitt imperium för att deras armeer skulle förflyttas snabbt. Därför gick alla vägar till Rom.

Nja, kanske från Rom?

Jag har funnit det att jag har 4 st läskflaskor på 1,5 liter st med vatten. Två av dem samtidigt i frysen som man byter med. De är då frusna. Tar man upp de 2st som är i frysen och tinar dem i vattenbad något, så blir det något iskallt att dricka då har man bytt dem mot de andra 2st, så får man vatten ett tag, då när vattnet är slut är det fortfarande frusen is i då häller man på vatten med kran och man dricker det under dagen när kvällen kommer är isen och vattnet slut. Då byter man mot de andra två och du har iskallt vatten till morgonen.

Nu i sommar om ni har små barn ta fasta på detta frys ned 2 förpackningar med mjölk på morgon på väg till stranden använd dem som kylklampar i den kyllåda ni har med er för mat och dryck, på eftermiddagen har ni iskall mjölk till barnen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.