Tips, budskap

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205073 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Tips, budskap
Predikaren 9:5 Svenska 1917 (SV1917)

^5 Och väl veta de som leva att de måste dö, men de döda vet alls intet, och de hava ingen vinning mer att vänta, utan deras åminnelse är förgäten.


Lukas 20:38 Svenska 1917 (SV1917)

^38 Och han är en Gud icke för döda, utan för levande, ty för honom leva alla.»

Jesaja 8:19 Svenska 1917 (SV1917)

^19 Och när man säger till eder: »Frågen andebesvärjare och spåmän, dem som viska och mumla», så svaren: »Skall icke ett folk fråga sin Gud? Skall man fråga de döda för de levande?»

Johannes 11:25 Svenska 1917 (SV1917)

^25 Jesus svarade till henne: »Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig, han skall leva, om han än dör;
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205165 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips, budskap
Har man psykossjukdom skall man försöka hålla sig till verkligheten och inte tänka på det övernaturliga och konspirationsteorier.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1207701 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
Jag var hos kompisen och han läste frågor ur en tidning. "När du vill vara dig själv för en stund"", vad var det för produkt som salufördes med de orden?Norrlands Guld som vi båda drack. "Var är brudarna" var också en fråga. Jag höll upp chipspåsen jag åt ur: OLW. Plus ett obehagligt tips, eller vad man ska kalla det.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1207844 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
Geta postade i tråden "Vad köpte du idag?". Det var Bröderna Djup med sin "Vi bor på landet". Vad tror du kompisen tog fram för låt på telefonen i fredags? Just det.

Jag kan få rent övermänskliga krafter om jag lär mig tämja min förmåga. Jag använder den gärna för personlig vinning, men jag vill även hjälpa mina medmänniskor. En så kallad win-win-situation. Men hur ska jag kunna bli bättre på att förutse saker? Jag köpte Trisslotter för 530 kronor igår, fick ett infall.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1207906 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
Syrran och jag var nere i soprummet och på golvet stod en så kallad presentlåda i trä. Sådana som vi gjorde på min sysselsättningen. Det var Herrens sätt att säga till mig att det är dags att börja jobba. Därmed existerar fri vilja, för jag kan strunta i jobbsökande.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1208617 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
Jag hade en PET-flaska på köksgolvet. När jag kom hem var det läsk på golvet, fick torka med Wettexduk och hällde ur läsken som var kvar i flaskan. Kan det ha varit Gud som visade mig att jag ska sluta dricka läsk med tanken på mitt blodsocker? Det läckte inget från flaskan, men läsken hade mystiskt hamnat på golvet ändå.