Tips, budskap

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 6 månader sedan #1279717 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
När jag var inlagd bad jag om kaffe efter maten o fick följande sagt till mig: "Du kan få en kopp kaffe av mig, jag har gott om kaffe idag. Gott om kaffe? Du ska inte snacka om gott om kaffe du. I Brasilien där exporterar de 150 ton kaffe om dan, där kan du snacka om gott om kaffe". Hasse och Tage. Samma dag hade jag permis och gick till mötesplatsen och sa att jag ville köpa mig en kopp och fick samma sagt till mig. Mer festligt än otäckt. Lustigt hur det kan bli ibland.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 6 månader sedan #1282632 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
Burt Reynolds dog på min 50-årsdag. Anita Lindblom på min 52-årsdag. Tecknaren Alex Raymond (känd för Blixt Gordon och Rip Kirby) dog även samma dag på året.
Mer
3 år 6 månader sedan #1282665 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips, budskap
Vid schizofreni tenderar slumpmässiga händelser att få särskild betydelse. Sedan drar man också för snabba slutsatser.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1282718 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips, budskap

Fantasio skrev: Jag var inne och kollade på kanalen Matkoma. En i ett kök där var snaggad och ett ärr, eller om håret bara var bortrakat, prydde hans huvud. Jag har själv ont i huvudet nu och har haft det till och från i flera dagar. Varför skulle inte jag kunna få hjärnblödning? Min pappa fick det när han var ett år yngre än vad jag är idag. De i Matkoma åt något som på svenska betydde döden något. Döden.

Bibliskt så det står härliga till i Gamla testamentet stod om en profet och hans profetlärjungar var ute och samlade in mat där de var de lade det i en gryta och lät det lagas till en av profetlärjungarna smakade på grytan han sade döden äro i grytan varpå profeten tog upp en läderpung mumlade något och lade i ett pulver därur därefter åto de och det var ingen död i grytan utan de åto sig mätta

Så Fantasio dra lärdom

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1282739 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tips, budskap
Det är lätt hänt att övertolka små detaljer.
Mer
3 år 6 månader sedan #1282769 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Tips, budskap

memphis skrev: Jag upplever mycket synkronicitet, och jag undrar vad det betyder. Det är ju ett tecken på någonting, som jag inte förstått än.


Upplever också mycket synkronicitet, tycker det ger dagarna och nätterna mening :)