Tips, budskap

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129125 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips, budskap

Modesty skrev: Vissa tecken och budskap är svåra att tro att de är påhittade. Jag kommer fortfarande ihåg hur jag tänkte under psykosen. Det är svårt att förstå hur jag bara kunde hitta på allt.


Det finns en andlig aspekt på det. De flesta säger att Gud inte finns och inget andligt. Jag har en tro, vilket för vetenskapen är dårskap
Du kan med fördel läsa denna
www.viska.se/kunena/allmn-diskussion/889-twilight-zone?start=0

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129147 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Tips, budskap
Det man tänker och känner i en psykos är så väsenskiljt från vem man är sömn människa till vardags. Man fantiserar eller drömmer inte ens på det sättet. Men alla som har psykos....har ju ett likartat set av tänkande och kännande. Så det är väl någon del av hjärnan som är kidnappad....av dopaminöverskott or whatever.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129153 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tips, budskap
Det kan vara kvantfysik. Om jag inte tittar på muspekaren, så sticker den iväg. Det tror jag beror på kvantfysik.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129164 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips, budskap
Jag tror inte att jag snackar med mig själv i hjärnan, det är fullt klart inget som emanerar från jag själv.

Kom ihåg jag slåss inte med mig själv, det är väsensskilt från jag själv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1136938 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
Döda på min födelsedag: Alex Raymond, Luciano Pavarotti, Burt Reynolds (på min 50-årsdag), Bertil Norström (teaterman i bland annat Norrköping), Sven Wernström (återigen Norrköping). Där ser man.

Alex Raymond skapade Rip Kirby. En favorit när jag var barn.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Fantasio.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1137263 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Tips, budskap
Jag ser ofta tecken (vanföreställningar) när jag spelar spel. Till exempel, när jag spelar det här spelet (som på bilden) så har jag spelat i flera månader och snurrat maskinen flera tusen rundor men där jag markerade med rött på bilden har jag inte/aldrig vunnit, inte ens på den lägsta vinstnivån. Vad kan det betyda tro?

Annars, har fått 4 Jokrar som bäst och vann runt 800 kronor, insatsen var runt 4 kronor då.

300
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Utomjordingen.