Tankar styrda utifrån

Mer
5 år 8 månader sedan #1082194 av Inwatto
Jag tror hon skämtade, men i de sista sekunderna av klippet säger hon "år 2025 behöver jag inte sitta här på scenen och tala, utan kan skicka ("beama") tankar direkt till din hjärna".





Blev lite rädd. Nog för att man vant sig vid tanken på "Storebror ser dig", men ska man nu behöva vara rädd för att en robot kan projicera tankar direkt till våra hjärnor ("Storebror styr dig!")...


Ja, det hela hänger på om man tror på att tankar kan komma utifrån eller ej. Det vanligaste är väl att man anses ha schizofreni om man tror på yttre styrning av tankarna. Vanliga människor tror inte på telepati och de som försökt göra experiment har väl inte lyckats något vidare att vetenskapligt bevisa att det funkar.

Vad tror du?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 8 månader sedan #1082197 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tankar styrda utifrån
Det finns ett sorts test man kan göra på telepati, men man måste vara två pers och sitta i varsitt rum.

Sen ritar den ene bild på ett papper. Den andre ska försöka "mottaga bilden" och rita samma bild.

Man ska ha några papper var och göra ca 5-10 försök. Det funkade bra när jag gjorde detta med min fd. 2 av fem bilder blev rätt. En sol och en gran. Det funkade båda hållen, även när han sände till mig. På några.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1082199 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tankar styrda utifrån
Jag hör från andra höga mentala tankar, men om det kommer från dem själva må de lärde tvista om, för jag tror inte vi lever i en frivillig värld, då må nog demokratin få sig en knäck, men många kommer med värderingar och åsikter som dem anser komma i första rummet!

Jag tror vår värld redan är AI-styrd? Jag påverkas då av både höga mentala tankar och även texten på nyheterna! Men vi måste bygga in en bugg, så inte robotarna får världsherraväldet!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 8 månader sedan #1082373 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tankar styrda utifrån
Jag tror aldrig det blir möjligt att sända tankar till någon annan. Det kräver elektroder i hjärnan på båda.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1082386 av Utomjordingen
"Framtidens människor kommer att ta emot information från sociala nätverk direkt i hjärnan. Då blir datorer och mobiler överflödiga."

"Vetenskapens Nya Värld - Människan 3.0"


"Indier sänder tankar till Frankrike!

Om datorer kan stimulera hjärnan så kan andra hjärnor i princip också stimulera andra hjärnor. Det visade en forskargrupp i ett experiment år 2014. Då fick en försöksperson i Indien sin hjärnaktivitet uppmätt med elektroder samtidigt som han ombads tänka på ordet hola och ciao. En dator tog emot de elektriska impulserna från indierns hjärna och kodade om dem till data, som via Internet skickades till en dator i Frankrike. Där omvandlades informationen till elektriska impulser som sändes vidare till elektromagnetiska spolar placerade nära huvudet på tre försökspersoner. Nervcellerna i fransmännens hjärnor stimulerades av ett elektriskt fält som skapades av spolarna. Resultatet var att orden som indiern tänkte på, hola och ciao, dök upp i tankarna hos försökspersonerna på andra sidan jordklotet. Det faktum att hjärnan och datorchips kan smälta samman på detta vis kan väcka en viss oro."

"Vetenskapens Nya Värld - Människan 3.0"

Fick en tanke om att A.I. robotar ger mig fördelar/tycker bättre om mig om jag håller på med elektronik! Så varför jag vill utbilda mig inom elektronik kanske handlar i grund och botten om att jag underkastar mig gentemot A.I. robotar - för att överleva... .

Kände att jag blev överkörd våren 1990 när jag upplevde att jag inte längre har privata tankar!
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.