Dissociativ störning, någon mer som har?

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1087166 av Itaniumdream
Hej det var ett tag sedan jag var här , fått diagnos på dissoativ störnig.

Skulle gärna ha mer info från någon med det, tips ur man hanterar det, jag har fått intuktioner på verklighets jordning som de kallar det, men alla tips är välkommna :)
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1087178 av Geta
Det stämmer att man behöver ha fötterna på jorden. Utför gärna något med händerna. Till exempel bakning eller handarbete. Keramik måste vara bra.
Mer
5 år 6 månader sedan #1087194 av Itaniumdream
Där sa du något bakning är kul :) får leta fram minna resept , handarbeten är inte riktigt min sak händerna skakar förmycket, kansk hugga lite ved och sen baka något gott som belöning :)
Mer
5 år 6 månader sedan #1087195 av Geta
Varför inte baka en äppelkaka i dessa tider. Här där jag bor är det många som ställer ut äpplen för den som vill ta.
Mer
5 år 6 månader sedan #1087197 av Inwatto
Nej, har inte fått någon dissociativ diagnos. Har flera delpersonligheter i hjärnan, men jag byter inte ut mitt jag mot någon av dom, vad jag vet. Känner mig jordad för det mesta.

Blev lite innesluten i en bubbla av en version av Abilify; tror det vara Aripiprazol Accord. Usel tillverkare. Har bytt till A. Medical Valley, och nu känns det bättre i hjärnan!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 6 månader sedan #1087318 av notwoodstock
Jag har ingen dissociativ diagnos, men har frågat om vad det är.

Jag har visserligem händelser i min barndom, men inget stort trauma. Asperger däremot.

Jag har haft 30 år med inre röster, så att jag glömmer gårdagen är bara terapeutiskt.