Vad säger era röster???

Mer
5 år 7 månader sedan #1090702 av Trassel
Vad säger era röster? Har dom ändrat karaktär när ni började medicinera???

Jag har hört röster sedan 2000. Dom har varit elaka och hotfulla. Sagt att dom ska skada min familj och vänner. Dom har kommenterat det jag har sagt. Sagt att folk tittar på mig och pratar om mig..... Hör blommor som gråter. Jag har haft smakhallisar, metallsmak i munnen. Rutten smak som om maten jag har ätit har ruttnat i magen/munnen.........

Jag har sett en man som står i hörnet i min lägenhet och tittat på mig. Han har rört sej runt i rummet och viskat lågmält.

När jag började med clozapine blev dom lite tystare och lite snällare. På något konstigt vis är det ett sällskap. Låter det konstigt? Jag är ju så van vid dom och jag bor själv..........
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1090750 av Nissegossen
Hej Trassel välkommen tillbaka. Ja, i början jagade rösterna på mig att jag skulle göra självmord och fått PTSD pga det då jag i själva insomnigsögonblicke en flasch om det att jag varit så när att ta livet av mig på flera olika punkter. Nu förtiden är rösterna väldigt religösa och vill att jag skall vara ren god kristen man vet ju de pressar mig på den punkten idag. Allt de vill är att ha makt över mig.

Inte mer om detta idag. Får ju flaschbacks här och nu, känsligt för hur jag mår.

Rösterna hör jag ständigt, men förr på avd när man kom ur psykosen kunde det vara helt tyst i huvudet, noll röster och det var något så att de inte fanns där. Hur tråkigt som helst. Idag saknar jag tystnaden, de ger sig aldrig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1090797 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Vad säger era röster???
Jag har tre typer av röster som kommer och går.

Röster som "pratar i mun" på varandra och utlöser ett enda stort surr av ohörbara ljud. Ungefär som det låter på restauranger.

Röster som säger helt random smörja som är omöjligt att förstå. T.ex: "Vindruvor så goda, spaden, där är den och hej. Fan ta den! Helvete, vadå vattna fikusen!?"

Och sist men inte minst imperativa röster. Elaka, illvilliga jävlar som uppmanar, hotar, skriker och befaller.

De ändrar inte sin karaktär beroende på vilka mediciner jag tar, de är fortfarande kvar. Det som avgör karaktären på rösterna beror på mitt pendlande humör.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Vittrad.
Mer
5 år 7 månader sedan #1090873 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad säger era röster???
Under min enda psykos hade jag högljudda, hotande och elaka röster, men när jag fick antipsykotika blev de tystare, snällare och hjälpsamma. De kom då mest vid vila. Gissar att högljudda, elaka röster kan tyda på psykos.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091165 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad säger era röster???
Mina röster är ibland elaka, om nån skrattar säger rösterna att det är mig som personen skrattar åt. Har även varit med om röster som sagt åt mig att hoppa från hög höjd (begå självmord alltså). Det vanligaste för mig är nog röster som kommenterar det jag gör/säger.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091212 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vad säger era röster???
Oftast sorl, folk som pratar i mun på varandra.

Elaka skratt, hånfulla.

Gamle mannen, Gud?

Liten ledsam flicka som gråter.

Imperativa som uppmanar mig att skjuta eller hugga folk. mm.