Akta dig för Roffe, han har en hemlig agenda

Mer
5 år 5 månader sedan #1094400 av MsTibbs
"Akta dig för Roffe, han har en hemlig agenda" tissel tassel fniss fniss

Och liknande. Rösterna vill inte att jag ska lyda Roffe och sänka Invega? Eller är de vädrandes morgonluft? Rolf är min läkare... Som jag lovade ringa vid försämring. Håller på att trappa ner Invega, är på 6mg i väntan på ask med 3mg... ringa på måndag om inte bättre?
Mer
5 år 5 månader sedan #1094401 av Vierja
Låter förnuftigt. Håll stadigt med dosen du har nu, ring till din läkare på måndag o berätta att nedtrappningen håller på trigga röster som skapar ångest o oro.
Mer
5 år 5 månader sedan #1094417 av Nissegossen
Bra om du ökar dosen om du blir instabil, det hade jag själv gjort. Säg till läkaren att vi får ha tomtesteg med minskningen. Du behöver nog en något högre dos, öka dit till du är besvärsfri.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1094468 av Admin1
Låter som du bör behålla en högre dos. Hur mycket har du sänkt dosen och för hur länge sedan?
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1094483 av MsTibbs
Haft 9mg nu har jag 6mg sedan ett par veckor. Tanken är att jag ska ha 3mg fin tisdag då de kommer till apoteket. Kan ju vara slumpmässigt? Har sporadiska händelser även när jag varit hyfsat stabil. Jag ska fråga imorrn. Har som tur är varit rätt lugnt idag.

Äh det var säkert bara en sån där spontangrej. Det är lugnt nu... jag är väl bara nervös...
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1094725 av Admin1
Ja, miljön kan påverka en negativt som t.ex stress och dålig sömn. Sedan psykiska symptom som ångest, men ångest kan också vara miljöbetingat.