Hur vanligt hallucinerar o hör röster?

Mer
5 år 5 månader sedan #1095684 av Maxjohan1983
Hur vanligt är det att en person med schizofreni hallucinerar o hör röster dygnet runt eller flera gånger varje dygn. Alltså om du har medicinerat en längre period.

Det var nämligen en tråd på Flashback om hur dem med schizofreni "hur kan sova": då dem hallucinerar å hör röster hela tiden. Trött på att folk tror att schizofreni, att det är precis som i filmer!!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 5 månader sedan #1095690 av Geta
Hör knappt röster alls vad jag vet.
Mer
5 år 5 månader sedan #1095691 av Maxjohan1983
Inte jag heller. Jag har heller aldrig haft en synhallucination. Bara illusioner vad jag kan minnas två gånger.

Jag undrar om Admin1 vet nån statisk på hur vanligt det är om man långtidsbehandlats med antipsykotika.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 5 månader sedan #1095692 av Nissegossen
De finns där i bakgrunden, det du gör med mig nu att du "väcker" dem inom mig nu. Men de kommer gärna på deras eget på eget bevåg som säga högre ett ord, men de kan också starta ett samtal sinsemellan med mig som bara lyssnar.

Har du haft psykoser när du är trött men kan inte sova för att rösterna pratar så man inte kan stänga av dem så man inte kan sova trotts att man är mycket trött.

I det enda som hjälper mig är hörlurar på välj musik högsta volym sjung med i musiken i tanken efter en stund somnar du med högsta volym. Nästa dag vaknar du med högsta volym men en helt vanlig dag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1095719 av Fantasio
Finns det de som hör saker mest hela tiden? Det måste vara jobbigt. Jag varvar upp, börjar må dåligt och då får jag symptom.
Mer
5 år 5 månader sedan #1095792 av MsTibbs
När jag var inlagd för ett år sedan hade jag konstanta ljud som om att jag var på en flygpkats. Konstigt. Nu har jag knappt nått alls. Skönt.