De symptom vi har/har haft

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
22 okt 2018 21:59 #1099721 av Fantasio
De symptom vi har/har haft skapades av Fantasio
Jag får ofta ledande frågor de gånger jag träffar psykiatrin. Jag vet vad i mitt beteende som anses som sjukt. Senast idag hände det mer än en gång. Fast tänker främst på en sak som irriterar mig. Jag skrattade, minns inte om det var efter en fråga, eller om det bara kom. Fick direkt frågan vad jag skrattade åt och kunde inte svara. Jag sökte på schizofreni + skratta och fick träff. Detta eftersom jag tyckte frågan ställdes på ett aggressivt sätt. Ett lindrigt symptom, antar jag. Vilka är dina mest framträdande?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
22 okt 2018 22:04 - 22 okt 2018 22:05 #1099726 av Geta
Svar från Geta i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag ska också ha skrattat på fel ställe och haft sjuk humor tidigare. Jag skrattade när chefen skadade sig på pappsaxen på arbetsterapin.
Senast ändrad: 22 okt 2018 22:05 av Geta.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
22 okt 2018 22:07 #1099727 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet De symptom vi har/har haft
Det är intressant, för en vän visade glädje på en begravning och det minns han än idag. Jag har så klart stött på fenomenet tidigare, men jag behöver friska upp minnet ibland.

Mer
22 okt 2018 22:14 #1099728 av Geta
Svar från Geta i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag gråter inte heller på begravningar-

Mer
22 okt 2018 23:39 #1099735 av memphis
Svar från memphis i ämnet De symptom vi har/har haft
Inadekvata känslor heter det väl? Sen finns ju förstås också bara frånvaron av förväntade känslor. Man sitter t ex och har en mysig middag med någon men känner ingenting positivt. Bara jaha, blaha blaha.

Mer
23 okt 2018 13:39 #1099779 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet De symptom vi har/har haft
Vissa kan få skrattanfall ute på stan utan egentlig orsak. Sedan kan känslouttrycket bli fel. Man kan skratta åt en sorglig sak. En kille här skrattade när hans mormor tuppade av - hon hade blandat alkohol och medicin.

• 1Dave
  • 1Dave Profilbild
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • At your service!
Mer
23 okt 2018 13:44 #1099782 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet De symptom vi har/har haft
Kunde börja skratta utan synlig orsak förut. Oftast var det någon tanke som startade det men kunde även komma spontant. Man verkar väl lite galen för de som inte förstår vad det är för något.

/Dave

Mer
23 okt 2018 15:30 - 01 dec 2018 21:53 #1099831 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet De symptom vi har/har haft
Se det inte som att du är sjuk. Se det som att du går till en psykolog för att bearbeta. Jag brukar ibland också le när jag är hos psykologen. Mina mest allvarliga symptom är problem med sömnen, hallucinerar, får vanföreställningar, problem med kisset, svårt att prata/andas, mår dåligt och känner mej stressad. Jag har hört att när en person ljuger så ler han. Som att man kan se på en person när den ljuger. Vissa blinkar jättemycket med ögonen också. Men jag tror absolut inte att du ljuger eller att jag gör det.
Senast ändrad: 01 dec 2018 21:53 av Rrusheflower.

Sidan laddades på: 0.166 sekunder