Spännande hallucinationer

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 5 månader sedan #1107333 av Cosmos
Några roliga hörselhallisar jag har haft genom åren:


Musik på tåg: Var på tåget från Göteborg till Stockholm när jag plötsligt hörde en hel stråkorkester. Satt och diggade själv men vände mig sedan till de andra passagerna och sade: "Vad kul att de har börjat med musik på tåget". De såg ut som fågelholkar så jag började förstå att något inte stod rätt till en äldre dam som inte hade något eget liv utan levde genom andra och var förstås väldigt nyfiken.

Mikrofon i badrumsvåg: Min närmaste granne var en ensam dam som inte hade mycket av eget liv utan levde genom andra. Hennes ständiga kikande i dörrhålet och bråket om trapphusfönstret blev till slut för mycket. Jag började tro att hon hade placerat mikrofoner i min lägenhet varav en fanns i min badrumsvåg. Det slutade med att jag sparkade sönder vågen.

Talande kylskåp: En hallis som är ganska ny är mitt kylskåp som återger P1 när jag öppnar dörren. Har förklarat det med att ljudvågorna från radiosändningar kan fångas upp av elektroniken i kylskåp och frys.

Har ni haft något liknande?
Mer
5 år 5 månader sedan #1107336 av Rrusheflower
Jag har många olika hallucinationer, vanföreställningar och tankestörningar men jag uppfattar dom mest som skrämmande och dom ekar i mitt huvud tex att vara övervakad.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 5 månader sedan #1107353 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Spännande hallucinationer
Jovisst är det gott om skrämmande hallisar. Jag har haft paranoida vanföreställningar, ibland tillsammans med skrämmande rösthallisar. Jag brukade höra tunga, rosslande andetag från min soffa ett tag och skrikande röster utan uppehåll. Ibland har jag även hört toner som bara upprepats gång på gång. Tre, fyra toner i en skala utan slut. För en musiker är detta tortyr.

Men enskilda röster har jag inte hört turligt nog.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1107363 av Nissegossen
Varenda ljud du nånsin hört kan återskapas i ens huvudet. Min farfars dörrklocka har jag bara hört hos honom när vi ringde på, jag hörde den för några år sedan i skallen har aldrig hört den sedan, innan han dog 1959, då var jag 9 år gammal.

De som gör det i skallen vet hur göra. Paranoian hos dig kan göra mycket förtret hos dig
Cosmos.
Lär dig skilja på sant och falskt, det vinner du mycket på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1107367 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Spännande hallucinationer
Hörde marsvinsläten långt efter att de försvann.

/Dave
Mer
5 år 5 månader sedan #1107384 av memphis
Svar från memphis i ämnet Spännande hallucinationer
Jag hörde ofta radion kommentera vad jag gjorde. deras mål var att helt enkelt hetsa upp mig mot något som skulle hända snart. Men en kväll låg jag ute på gräsmattan och kunde flytta stjärnorna på himlen med bara blicken. Det tyckte jag var riktigt spännande när det begav sig.