Vanföreställningar

  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1126597 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Vanföreställningar
Ja som Memphis beskriver dom mera realistiska vanföreställningar är svårare än helt bisarra men även där olika!

Rushflower såg att du hade svarat mig längre bak i tråden, ja psykos och tvångstankar har jag oxå! Jag äter antidepressiva mot mitt ocd (tvångstankar) och det hjälper mycket!
Mer
5 år 1 månad sedan #1126611 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vanföreställningar
Läs villkoren för försäkringen, den gällde inte mig pga att jag har en psykisk sjukdom, beklagar Admin, men villkoren var så som jag skrivit.

Jag hade då villkoren på papper från if, det var bara att läsa det som stod skrivet. Nej, jag har inte kvar papperen så läs det finstilta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1127150 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Vanföreställningar
Ofta får jag vanföreställning att jag måste dela postningar på facebook. Det är som att det går till välgörenhet. Att fattiga människor får det. Att det är inviduellt hur mycket man ska dela tex jag måste dela 4 postningar om dagen. Ibland gör jag inte det. Och att man måste köpa saker och att ett spöke tar det. Fast det gör dom inte. Ibland delar jag mer då får jag vanföreställningar om det. Ibland delar jag leksaker på facebook. Det är bara att googla br leksaker och då sparar man bilden och lägger upp den. Man kan också dela olika företags postningar.
Mer
5 år 1 månad sedan #1127239 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vanföreställningar
Det finns också tvångstankar, där samma tanke återkommer och man måste göra saker. Tvångstankar och vanföreställningar kan ibland vara svåra att särskilja.
Mer
4 år 9 månader sedan #1158203 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Vanföreställningar
Nu har jag en vanföreställning att jag kan bara köpa 10 produkter i affären här nära. Då måste jag tajma hur ofta jag går till affären. Och att jag måste dricka kaffe varje dag.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1158213 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Vanföreställningar
Vanföreställningar är knepiga, vissa kanske vetenskapligt kan avvisas idag men ingen kan säga om vissa saker är sant eller inte. Det är en personlig verklighet trots allt. För var och en.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Skellington.