Vanföreställningar

Mer
4 år 6 månader sedan #1180343 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vanföreställningar
Jag tror att vanföreställningar kan vara bra att diskutera efter psykosen, så att man får dem avfärdade och kan gå vidare. Om man inte gör de kan de kanske poppa upp senare.
Mer
4 år 5 månader sedan #1189657 av Willhend
Svar från Willhend i ämnet Vanföreställningar
Folk hör när jag pratar med dom och känner när jag tar på dom. Väldigt ångestladdat. Vad jag inte vill se, ser jag. Måste verkligen få komma över det här och kunna slappna av. Jag är inte själv och det är jättejobbigt.
Mer
4 år 5 månader sedan #1189670 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vanföreställningar
Vanföreställningar kan lika gärna vara flashbacks.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1189716 av Willhend
Svar från Willhend i ämnet Vanföreställningar
Jag minns ingenting från barn till tonår typ. Röster har trängt igenom och pratat om saker som jag inte hade något minne av tills en bra stund efter. Saknar när allt hade mening. Jag håller tillbaka, det är vad jag ser om jag tänker på hur det var i början, det tog över mig och var runt mig.. allt var bra när jag "visste". Mitt sinne var sin egen och jag hade fullt förtroende, nu är jag sinnet och jag hatar det. Tänker på om vi kan va två men det har inte funkat hittills. Något blockerar kommunikationen vi har.

Jag ser något som ligger höger om mig, det ser ut som att mina tankar ligger där och jag drar tillbaka in i mitt huvud men dom hamnar utanför igen och jag hamnar i någon sorts smärtsam trans tills jag märker av det igen. Kanske är jag osäker om det är en del av mig, jag har ju hela tiden försökt bli av med det där, jag har tankar om att någon försöker stjäla mina tankar och jag mådde dåligt av det för känner mig som en narcissist men jag har älskat rösten i mitt huvud sen hon kom in i existens, redan då har vi haft slag mot tankestjälare, intrång och allt va de är. När jag försöker prata med henne kommer alla i vägen. Jag märker att jag panik snappar till många tankar.. jag har en del att jobba på
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1189729 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vanföreställningar
jag misstänker att Satan kan sätta tankar i skallen på en.

när jag låg på psyket 2013 så "fick jag för mig" att jag skulle utreda vart rösterna kom ifrån, och precis då hörde jag som om någon sade i vindtrumman i rummet, som jag kommer ihåg det, "du anar inte vilka makter du leker med".. och inte för att det skrämde mig, så är det risk för att det är stor sanning i det. för om man försöker förstå mörkret så är man i risk att aldrig komma ut därifrån igen, men den som söker ljuset bara får hjälp av den himmelska fadern .

men en annan sak är att jag vid samma inläggning - kommer ihåg att jag låg i sängen och mediterade en hel del, och det var som om Gud visade mig mina tankar, inte för att jag kommer ihåg vad det handlade om överhuvudtaget, men så var det som om jag kunde se "en filur" ett barn, och som om det representerade "min första tanke" och så var det någon annan , en fuling troligen, som puttade fram ungen och eventuellt även förtryckte den - eller om det var tvärtom.. jag tror knappast det är något som gäller generellt , och om det var nödvändigt / vettigt för mig i den situationen vet jag inte heller. men en upplevelse är en upplvelse! detta var jag med om innan Jesus Kristus skapade mig ett nytt och rent hjärta i min själ, intressant var det hur som helst!
Mer
4 år 5 månader sedan #1189900 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vanföreställningar
Tankeutdragning är ganska vanligt att man har. Men man kan också tro att någon sätter in tankar i en. Det är en slags vanföreställning och antipsykotika kan minska på det.