Tacksam för hjälp

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1119695 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Kom ihåg av de sina betraktade de Jesus "såsom varande ifrån sina sinnen och gick för att ta vara på honom" Säger du ett knyst om han skulle vara sjuk kastas du i Gehenna soptippen utanför Jerusalem brinnande som aldrig slocknar, så jag undrar om vårdpersonal?

Och andra som pekar åt huvudet?

Han är den ende som fått godkänt, den onde lämnade honom in till läglig tid. Skinnlägel, vin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1119704 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, "såsom varande ifrån sina sinnen och gick för att ta vara på honom" Fint. :hjärta

Ja, Nissegossen. Gud hör bön. Personligen tror jag inte på att det finns någon onde men det är säkert en tolkningsfråga.

Var och en som bekänner mig inför människorna, honom skall också jag bekänna inför min Fader i himlen.
(Matt 10:32)

Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst.
(Rom 10:9)

Låt oss orubbligt hålla fast vid hoppets bekännelse, ty den som har gett oss löftet är trofast.
(Hebr 10:23)
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 2 månader sedan #1119748 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tacksam för hjälp
fof.se/tidning/2016/8/artikel/immunforsv...orde-henne-psykotisk

Detta är en intressant artikel! Är röster snarare neurobiologiska än psykiatriska? Kan man få en somatiskt undersökning av hur hjärnan angrips av röster?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 2 månader sedan #1119749 av Melody
Svar från Melody i ämnet Tacksam för hjälp
När jag hört röster har det hjälpt att läsa en text som är positiv, högt för skingra rösterna samt skriva ned i dagbok vad jag hör och sedan veta att det bara är det positiva innehållet som är mer eller mindre sant. Allt annat åker ned i papperskorgen.

Låter som en pågående psykos? Lyckas ni inte häva psykosen??
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1119758 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Jocke tack. :hjärta Mycket intressant. Det tar jag givetvis till mig. Nu tror jag ändå inte att min dotter drabbats av det här men det ligger nog en hel del bakom immunsystemet och sambandet med ex. Schizofreni.


Tack :hjärta

Vår det låter som en utmärkt strategi. Hennes psykolog har rekommenderat det och även skriva ned sin känsla när rösterna kommer och försvinner.

Jag vet inte om man kan kalla det psykos eller inte. Hon hör röster i stort sett hela tiden och de är väldigt destruktiva och vill henne illa. Hon blir helt fokuserad av dem och har svårt att göra något förutom att lyssna på dem. Hon lider väldigt svårt av det här och gjort tolv svåra självmordsförsök under sin livstid där rösterna har kommenterat henne att dö och ta sitt liv. Tack och lov har hon överlevt alla gånger men naturligtvis fått svåra skador. Läkarna säger att de inte kan medicinera henne mer men jag lever på hoppet.

Tack för att du delar med dig. :hjärta
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1119759 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Tacksam för hjälp
När jag var kristen under en psykos var jag rädd för att gud skulle döma mig för mina tankar. Han ska ju känna till allt om en. Jag bad som en gris. Det hjälpte mig att hålla ångestig tankar fokuserade...på bönen....När man till och med är rädd för sig själv....religionens negativa makt. Att be hjälpte inte ett skit. Bara skuldbela.