Tacksam för hjälp

Mer
5 år 3 månader sedan #1119801 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Amandara, så sant. :hjärta
Mer
5 år 3 månader sedan #1119803 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tacksam för hjälp
Det är trots allt inte så vanligt med självmord vid schizofreni. Din dotter har inte någon annan diagnos också?
Mer
5 år 3 månader sedan #1119808 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nej, men den är ändå överhängande och en ökad risk för självmord vid Schizofreni. Jag har aldrig fått någon riktig klarhet om hon har någon mer diagnos. När jag frågade läkaren rakt ut var han lite svepande och gav inget riktigt besked, tycker jag. Det är säkert svårt för dem också att veta vad som är hönan eller ägget. Men det är hennes röster som ställer till problem för henne. Utan dem skulle hon vara en glad, positiv och livsbejakande tjej och frisk. Det är jag övertygad om.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119848 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp
Hon har alltså det starkaste mot röster Clozapine, men vilken dos? Normaldosen ligger på 200-400 mg, men maxdosen 900 mg. Men över 450 mg ökar risken för kramper. Om Clozapine ger dålig effekt kan man lägga till Lamictal, som används mot epilepsi eller humörstabiliserande. Att lägga till ett antidepressiva, som Cipralex kan också vara bra minskar ångest och depression.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119860 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Admin1 ja hon har b la Clozapin men jag vet inte vilken styrka. Hon har även Mirtazepin (anidepp) och en hel del andra mediciner som jag inte känner till i dagsläget.

Läkaren blir väl tokig på mig att jag lägger mig i men jag ska ta upp det här som b la du skrivit på ett möte med läkaren och min dotter. Hon har aldrig depression (tacksam) men svår ångest när hon hör rösterna. Hon är så pigg, glad och positiv om inte rösterna spökar för henne. Enligt Harrypotter så hjälper inte medicin mot röster men jag känner mig tveksam. Det är lite förvirrande nu för mig vad man ska tro, men jag misstänker att hon blivit resistent mot antipsykotikan som inte verkar ta bort hennes röster. Hennes läkare är väldigt kompetent och forskar på Schizofreni så han borde veta vad han ger henne, tycker jag. Men man vet ju aldrig.

Tack för att du finns. :hjärta
Bilagor:
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119941 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, "såsom varande ifrån sina sinnen och gick för att ta vara på honom" Fint. :hjärta
Jag tror det finns två sidor på myntet, Den ene benämnd åk-lagare benämner jag som den onde resten är de som driver tankar som går åt negativa hållet, så som genererade av en dator. Mins Moses som den som såg Gud på ryggen, varelsen som steg ned i ett eld och rökmoln gjorde efter att Moses gjorde sönder stentavlorna sedan gav han Moses nya. Moses broder Aron blev överste präst och fick hänga på sig ett par plåtar, som i stort sett var ja och nej. De använde de bla att hitta hos någon som tagit byte, trots att Gud sagt att ingen fick ta något. Då lotten och de bröstplåtarna sållade fram honom och marken öppna sig och hela hans släkt, hamnade under. Vad jag tror som fungerar med ja och nej avgör. Den som har teknologi som kom med Moses stav, den sönderbröts då de upphöjde den och bad till Den det under Kung Hiskias tid. Men det var den som Gud sade ta ormen i svansen, begripligt för de flesta. Om teknologin bevarats hade vi aldrig haft bekymmer med att få energi. Ty Guds "Ängel" som kom med farkosten steg upp och det syntes en eldstod om natten och som en molnstod om dagen. Den som hittar Moses stav kan nog göra hela Världen lycklig, förövrigt hade vi inte förstört jorden som pga människans eget tänk har varit rovdrift av världen i alla tider. Jag skall nu inte flumma bort varför jag skriver, men Jesus gjorde så många under att till och med Bibeln kan under
tiden eller vid flera tider, beroende på vilken verklighet som vi just då är i. Vår själ finns på ett ställe däruppe om du blickar upp under natten och du har din egen soul däruppe samt son sun, soul stjärna däruppe kom ihåg Bibeln talar om Världshärskare och andefurstar, det är mot sådana vi allihop har att kämpa mot. Ondskan finns otvivelaktigt. Jag vandrar från kropp till kropp med min ande i själen. Som Amerikaner säger surf on the milky way. Samt att här lever vi i himmelriket redan här med vår ande i Själen.

Det såsom varande ifrån sina sinnen och gick för att ta vara på honom" står i Markus 3dje kapitel , du kan med fördel börja vid 20 versen ned till kapitlet slut. Ang bibeln vågar jag inte att säga att det man säger verkligen står i Bibeln och läsa innantill och högt annars får man i halsen det står inte så, tar man och själv läser Bibeln ser man ju, här står ju faktiskt så som de säger och man betecknas som en lögnare. Tro mig min bibel konfirmations Bibeln var läst från Pärm till Pärm tills den lossade i ryggen och det vart lösa blad. Den har fått fötter, men lycka till du som tagit den och två Bibelkonkordans ni behöver den verkligen.:angel

Jocke du skall ha Credd för länken

fof.se/tidning/2016/8/artikel/immunforsv...orde-henne-psykotisk

Detta har jag trott ända sedan sent 70-tal Jag fick en psykos och hamnade på avdelning och jag hade pratat med en gammal man på Kyrkans jourtjänst som då låg inne på Östra begravnings platsen en före detta vaktmästarbostad på Östra Begravningsplatsen den stora ingången från Danska vägen nära Redbergsplatsen. där i deras kök prata jag med mannen som hette von Reis han sade håll dig borta från socker ät laktovegetarisk mat och ät kosttillskott med organiskt zink han sade det beror på kosten du blivit sjuk och vad jag förstod hade det med matsmältningen att göra, kanske att vi spjälkar upp födan med en fel blandning i blodet och då i blod hjärnbarriären sker något och jag pratade med min psykiatriker och vi pratade just om autoimmun sjukdom exakt enligt artikeln. Läkaren sade ja till mig ang organiskt zink och till saken hade jag penicillin pga infektion maten de gav en vad man beställde och jag brukade äta den maten som inlagd det var storkök modell Ä helt enkelt den var inte god. På tredje dagen var jag i uppehållsrummet och tänkte så här bra som jag gör nu kan jag räkna på en hands fingrar.. Mycket intressant att läsa hon i artikeln är en som det går att sålla bort från psykiatrin men det råder kanske ingen tvekan utan det kan vara en autoimmun sjukdom Tack!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.