Tacksam för hjälp

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1119968 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tacksam för hjälp
Tack Nisse och Hoppfull! Mitt spår ikväll är fortfarande inducerande psykoser, däribland folie á deux! Letar igenom bildmaterialet men hittar ingen tillräckligt intressant bild, som jag kan spåna in på ursprungssiten där bilden tillhör.

Men ikväll är jag inte lika perceptuell som jag var igår kväll!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan #1119971 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Utomjordingen tack, vad snällt sagt av dig. Naturligtvis vill jag göra allt jag kan för att försöka hjälpa henne ur sin svåra situation. Sanningen är att jag känner mig både förtvivlad och maktlös för jag kan inte göra så mycket mer än att stödja henne. Ni här på Viska har ju varit helt underbara och gett mig så mycket tips och råd. Det är jag väldigt tacksam för.:hjärta Jag ska ta upp allting med henne och läkaren på ett möte framöver.

Det måste vara svårt när du känner att din mamma/anhöriga försummat dig. Det är inte bra. Jag vet inte hur gammal du är men förhoppningsvis kanske du kan se lite annorlunda på det i framtiden. Ingen människa är fullkomlig och vi har alla våra fel och brister. Jag hoppas verkligen att ni kan få en bättre relation. Min dotter och jag har också haft våra duster och det är inte alltid lätt att styra över sina känslor. Som mamma blir jag både rädd och orolig att hon ska behöva höra de här rösterna som hon inte kan hantera.

Ta hand om dig. Hoppas att du kan reda upp relationerna som inte fungerar. Lycka till. :hjärta
Mer
5 år 3 månader sedan #1119973 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Tacksam för hjälp
Jag har inget bra råd o ge, men vad som alltid har räddat mig i även de mörkaste tider e musiken.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119974 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Rickard2016 tack. Du ger mig precis en gott råd. Jag förstår att musik har haft en positiv inverkan på dig. Det kan många gånger vara helande. Min dotter lyssnar också mycket på musik men rösterna tar dessvärre överhand när hon hör dem. Hon har inte lärt sig att hantera dem så de inte gör henne illa.

Ta hand om dig. :hjärta
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119975 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
120 år. Mosses blev det, bara det att de gick troligtvis efter månkalendern, ingen aning, men jag har för mig det. Annars en aktningsvärd ålder.

Nutida forskare säger att man kan ta en mans revben och göra en kvinna, men samma går inte att göra med en kvinna. Det där med kloning har vi ju redan förstått att om vi gör så skulle vi inte vara ensamma och det stämmer redan när Universum skapades fanns ljusen på himlen, som du ser därute, men Jesus säger att himmelriket är invärtes och kom ihåg den rike mannen och Lasarus. Den rike mannen kom till en plats där han icke ville vara och han sade att han ville komma till dit Lasarus var. Nej sade Gud det går inte det är gjort så att ingen av oss kan komma till er och ingen av er kan komma till oss. Märk väl detta för vi färdas genom i himmelriket med vår ande i själen och när vi dör bör vi var Gud vill ha oss. Jag har märkt hur propparna har gott i skallen tyvärr lever jag inte längre där och det är viktigt, ta inte livet av er. Andra i själen är beroende av en levande kropp, kanske det helt enkelt går för andra i själen kunde behövt den kroppen för att ha ett levande hopp dit Jesus är! Livsviktigt att hålla sin kropp vid liv tills man dör. Självmord har aldrig varit accepterat av varken omgivningen eller överhögheten, den försvinner vart? inte till Jesus i alla fall. För de i oss är makt över oss som de vill ha samt din själ sol soul. Skall ni hamna i avgrunden där den onde och hans änglar hamnar, störtade i en avgrund och där står de inte att finna igen? Jag säger nu till skarpen ta inte bort er själva!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119979 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, jag tror inte på den onde.:-|

Natti, natti när det är dags. :hjärta