Tacksam för hjälp

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1118546 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp

Tack så jättemycket Nissegossen. Det är också min dotters röster som vill att hon ska begå självmord. Dom säger b la till henne att hon måste dö. Hon vill inte själv det men rösterna blir så starka så de tar överhand.


Jag vet ju inte om din dotter har en hum om kristendom? Jag får ju säga att alla röster hon har inom sig är inte från Gud, det finns en som aldrig ljuger för henne, de andra är inte från Gud, han kan aldrig gå emot sig själv och vill ingen människas död. I detta har Gud ljutit ut helig ande över allt folk, det inbegripet även den onde. Jag får föreslå att om det är möjligt att hon får samtala med en kristen. På det sjukhus där hon blir inlagd för psykos finns en sjukhuskyrka alla där har utbildning för att kunna tala med psykiskt sjuka jag fick där en utbildad psykolog och henne gick jag till en gång i veckan i en 5-6 år och vi avslutade på min begäran och allt utan någon kostnad för mig. Denna text lästes även av en präst han ville ha andra hälften av texten för den andades av positivitet och han ville ha den i en tema Gudstjänst i Göteborgs domkyrka. Psykologen sade jag gjorde det utan att ha frågat dig? jag godkände och gav henne rätt. Jag var med på gudstjänsten när han läste upp den och när han slutade sade han ta ett värmeljus tänd det och sätt det på altar trappan för alla som gått före. Hela altartrappan var full med ljus och jag kan inte på mina 10 fingrar hur många jag känt som inte lever längre. www.viska.se/kunena/dikter/896-den-jag-lose?start=0

Denna är min filosofi

www.viska.se/kunena/allmn-diskussion/889-twilight-zone?start=0
Älskade fiender
www.viska.se/kunena/allmn-diskussion/525...kade-fiender?start=8

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1118558 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Tacksam för hjälp
Det som hjälpt mig absolut bäst är att skriva av mig ocensurerat hur jag känner och hur jag tänker. Det är sen inget jag vill hålla fast vid utan papperna slänger jag utan att någon annan läst. Då kan jag känna mig fri att vara ocensurerad. Det är som ett varigt sår....Jag vill dra varet ur såret så det kan läka. Det inre gnager i en och på en och mår bättre av att få komma ut. Skriva var mitt sätt. Jag har oxå lyssnat mycket på musik jag tyckt om för stunden. Det här gett lindring. Fysisk aktivitet. Är bra. Och läkande. Ett tag önskade jag mig en Boxboll ör att få utlopp för de kaotiska tankarna och känslorna. Att sätta ord på eländet lindrar.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Amandara.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1118559 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tacksam för hjälp
Webhotellet sade att det fanns ett felaktigt dokument på siten! Denna då möjligen! Nissegossens?

Till pappan! Kanske din dotter borde få gruppboende med särskild inriktning på självskador, rispar hon sig i armen?

Försök få hennes fokus ifrån rösterna och be henne lyssna på det som vill en väl? Hon kan ha blivit sviken i unga år, därför hon inte har den där känslan av att ngn vill henne väl!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1118562 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Jag såg det att jag missat att ta bort det, så nu är det borta

Förövrigt hur fick du reda på det?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1118567 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tacksam för hjälp
Insufficient Storage

The method could not be performed on the resource because the server is unable to store the representation needed to successfully complete the request. There is insufficient free space left in your storage allocation.

Additionally, a 507 Insufficient Storage error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request

Detta kom upp för en stund sedan!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1118568 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Tack Jocke. Hon bor på stödboende med hon har inget självskadebeteende som gör att hon skär sig själv. Däremot gör hon dessa svåra självmordsförsök när hon hör de hemska rösterna som vill henne illa. Annars är hon glad, ödmjuk och väldigt utåtriktad. Personalen tycker att hon behöver mer personal omkring sig ( dygnet runt) eftersom hon gjort så många självmordsförsök. Biståndshandläggaren tycker hon är för frisk att bo på ett gruppboende men det tycker inte jag. Det är ett Moment 22. Hennes pappa omkom i en olycka när jag väntade henne.

Tack för tipset. Jag har sagt det till henne många gånger men rösten tar överhand så hon verkar omöjligt kunna fokusera på något annat när hon hör dem. Hon är inte mottaglig för några argument då. Hon lär sig inte heller efter upprepade självmordsförsök och svåra skador. Rösterna tar helt över för henne. Jag lider så med henne.

Tack Amandara. Ja, du verkar ha hittat en bra strategi. Min dotter skriver också väldigt mycket men när rösterna kommer blir hon helt fixerad av dem. tyvärr. Då klarar hon inte att skriva av sig för de tar helt överhand för henne. Hon lyssnar också mycket på musik men hon blir inte av med rösten.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.