Tacksam för hjälp

Mer
5 år 3 månader sedan #1120161 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Tacksam för hjälp
När jag mådde som sämst för länge sedan....var det relationer som bär mig och som hindrade mig från att begå självmord. Mest var det att min lillasyrra som då var tonåring inte skulle behöva få det trauma som en systers självmord innebär. Det är fasansfullt med självmord. På alla sätt. Att någon ska behöva gå när allt är som mörkast. Att någon ska behöva dö för att tankarna och känslorna är så tunga, mörka och hopplösa. Att någon ska behöva dö in utter dispair. Det är djupt tragiskt för den som dör och gör de som står vid densxsida. Min mormor tog livet av sig därigenom vet jag in på bara skinnet hur farlig sjukdomen är. Det här gjort att jag sökt hjälp....Jag vill inte behöva dö. Jag har heller aldrig allvarliga planer på att verkligen dö nuförtiden även om jag periodvis har passiva självmordstankar. Jag har gjort ett självmordsförsök....in utter despair. När allt kändes hopplöst och jag inte orkade mer. Jag ångrade mig och fick hjälp. Det var en impulshandling i det mycket dåliga måendet. När man står där på gränsen mellan liv och död är det inte säker eller pengar man tänker på ...det är kärleken...till dem man älskar och de som älskar en. Det här inget med ondska att göra. Som sagt jag kan inte relatera till onda andar och en ond gud. Ta hand om varandra! Det är det bästa.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120166 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Båda har ni fötterna i golvet det vann en svensk kvinna en skönhetstävling på som sändes i många länder, även svensk TV i direktsändning hon menade fötterna på jorden, men hon sade rätt fötterna i golvet.

Ni kan inte bägge relatera till mitt tänkande och jag förstår det och ni bägge är intelligenta och ni har fötterna på golvet, men jag har fler parametrar att gå efter ni förstår inte hur djupt involverad jag är i det s.k andliga.

Där går våra åsikter isär, bra för er för det överlever ni på ert tänkesätt. Dock är vi devierande just här då våra tänkesätt går åt var sitt håll. Ni kan inte i ert hjärta känna hur rätt jag har därför tar jag min Mats ur skolan.

Dags för en liten ljusglimt Mats var min klasskamrat och stod på scenen i skolans aula och läste upp hela julevangeliet med ett ljus i handen, han kunde det utantill hans mamma var lärare på samma skola.


Jag vill nu inte skriva mer då det kan bli missförstånd åt bägge hållen jag känner att jag har gjort vad jag kunnat och jag vet att Jesus lever, men i tid kanske stort avstånd.

osebcurerat var tvungen att Googla på det ett nyord och viska ligger högst upp.

Man får känna och tänka vad man vill men man får inte GÖRA vad man vill.

Precis vad jag skrivit att den psykolog jag gick till sade till mig om det.

relationer att ta hand om. In real life .

Som en Abbedissa sade till en nunna om någon som råkat illa ut pga något, vi får be för det Abbedissan sade Gud vill nog att jag gör något och samtidigt tog hon på sig och gick
Det en sekvens ur en film

Må ni ha välgång i livet och må väl

Just nu som det nya forum det är, är det upplagt för att skriva långa stycken i snabbsvar, ta bort snabb svar för man använder snabbsvar även för långa svar och där ser man inte helheten, men här med fullständig redigering ser man helheten just för att du Klagade har jag nu skapat luft i texten då jag medvetet lagt in luft i texten


Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1120167 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tacksam för hjälp


Passivitet betyder okunskap eller rädsla! Det är oerhört viktigt att träna olika situationer redan som ung, och bibehålla det rakt igenom hela livet.

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120169 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Om jag skulle berätta om allt som förevarit i mitt liv finge jag skriva en bok. Vad jag förstått att i nu nära historisk tid så tänker jag på Einstein och USA, Hans relativitetsteori har två ekvationer som inte tycks gå ihop för det ger astronomiska tal. Där mörkade både Einstein och USA ty just det där ute i Universum där ekvationen går ihop där finns också liv precis likadant som här. Att det är just USA gör mig mäkta orolig, ty jag hoppas att grundarna av upptäckten vid 40-talet måste ha prövat de människor som vet om det inte talar om det för människor som har makt och ambitioner ty vetskapen är farlig för alla här på planeten jag hoppas att de är nogräknade och inte berusas av makt och tror sig omnipotenta. Den boken blir inte jag som skriver den. hela mitt liv har jag påverkats inifrån jag märkte det tidigt.
Det talas om ett experiment, men alla även Amerikanskt militär förnekar från början till slut detta, men jag tror det är sant vad ryktena säger att det faktiskt har hänt.

Min far såg upp mot natthimlen 1908 alltså 4 år gammal han berättade vad han såg, att han skulle ljuga då känner ni inte min far. Han visade med händerna som gick fram och tillbaka det var 2st ljus som boxades(Stjärnor) sade han. samma år som Tunguska katastrofen
sv.wikipedia.org/wiki/Tunguska-h%C3%A4ndelsen
Det var två stridande parter de ena överlevde de andra dog. Min tro om det i dag är att de som överlevde har vänt världsutvecklingen sedan dess och det jag skådar är inte gott. I detta vet de om att jag sitter här och undrar hur länge låter de mig leva?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120171 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, "I detta vet de om att jag sitter här och undrar hur länge låter de mig leva?"

Kära vän du ska leva länge :hjärta

Amandara, väldigt fint skrivet av dig. Det är bra att du har en stark livsvilja. Det har min dotter med. Det betyder mycket när man har svåra stunder. Det har vi ju alla ibland.

Var rädd om dig.:hjärta

Jocke, så sant. Jag instämmer helt och hållet :hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120176 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, personligen tycker jag att det är bra att vi människor har olika synsätt ibland. Det är det som berikar och utvecklar oss människor. Jag är glad att du har din gudstro. Man ska respektera alla människor även om man inte alltid tycker lika. :hjärta
Bilagor: