Tacksam för hjälp

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120264 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Tyvärr, det svar jag ville ger, är bortblåst i mitt huvud, inte en clou av en chans att få tag i det igen.

Sov gott när det är dags för dig. :hjärta Härligt att du verkar ha så bra sömn. :sleep

Det jag har att sova på är inga insomningstabletter av benzo-typ utan starka sedativa tabletter som ger medicin hangover. Så jag har svårt att tänka på morgon. Just nu trött, men vet med mig att jag har fått min sömn, kan inte sova mer, vilket jag ville, men jag har fått min sömn och i nuläget tror jag inte att jag kan somna om. förr helt utan tabletter att sova på var jag glad för 5 timmars sömn. Jag har Quetiapine för min PTSD de hjälper mig att somna utan det som gör att jag vaknar med ett ryck återupplever de gånger med otäck syn när jag i ögonblicket efter kunde dött. Inte bara ett utan det finns fler händelser där jag stått inför den omedelbara döden.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120291 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, ja det är inte bra om dina tabletter ger effekt av hangover. Men ibland får vi människor acceptera ex. biverkningarna. Det är i alla fall bra att du vet att du fått sömnen för sömn är viktigt. Jag har själv sömnproblem och tar insomningstablett, Zolpidem. De är ju vanebildande så jag försöker vara restriktiv med dem men ibland måste jag helt enkelt ta dem för att få sova.

Är det saker ”bara” i ditt huvud när du upplever att du stått inför den omedelbara döden eller är det verkliga händelser? Förlåt om jag verkar frågvis men jag förstår inte riktigt ditt problem i dagsläget. Du svarar givetvis bara om du själv vill.

:hjärta :hjärta :hjärta
Mer
5 år 3 månader sedan #1120303 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Är det saker ”bara” i ditt huvud när du upplever att du stått inför den omedelbara döden eller är det verkliga händelser?

En absolut realitet i verkligheten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1120357 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp
Antidepressiva minskar dödligheten med 40 % vid schizofreni, men hon har Mirtazapin. Nackdelen med mirtazapin är trötthet och större risk för viktuppgång än andra antidepressiva. Också Clozapine har antidepressiv effekt. Även om personalen övervakar hennes medicinering, kan hon ändå inte ta dem. Hon kan gömma dem under tungan och spotta ut dem lite senare. För Zyprexa finns det tabletter som man inte kan spotta ut för de smälter i munnen.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120369 av Miika
Svar från Miika i ämnet Tacksam för hjälp
Clozapine räckte inte för mig så har även Trilafoninjektioner. Kan tipsa om det. En annan sak som kanske redan har gjorts är att mäta metabolismen som jag t ex har hög metabolism och behöver högre doser medicin
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120394 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, okay då förstår jag. Är du synsk eftersom du verkar kunna förutse vissa saker? :hjärta

Admin1 De vill gärna inte ge henne antidepressiva p g a psykoserna. Enligt uppgift kan de öka antal psykoser. Hon har aldrig depression märkligt nog. Alla trauman borde ju göra henne deprimerad med nu är hon pigg och glad som inget har hänt för hon hör inga röster nu.

Jo, hon har Mirtazapin men det är förmodligen i förebyggande syfte, vad vet jag. Ja, jag är medveten om att risken finns att hon inte tar sin medicin men hon har ingenting emot att ta de mediciner hon blivit ordinerad. Hennes läkare och hon har en väldigt bra kontakt.

Tack :hjärta

Mika, jag har skrivit upp det tidigare att du tar det. Tack för tipset. Ja hon har Clozapin men jag vet inte vilken styrka. Jag ska skriva ned det här med metabolismen i min doerlista när jag träffar hennes läkare tillsammans med dottern :hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.