Tacksam för hjälp

Mer
11 jan 2019 06:16 - 11 jan 2019 12:58 #1120264 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Tyvärr, det svar jag ville ger, är bortblåst i mitt huvud, inte en clou av en chans att få tag i det igen.

Sov gott när det är dags för dig. :hjärta Härligt att du verkar ha så bra sömn. :sleep

Det jag har att sova på är inga insomningstabletter av benzo-typ utan starka sedativa tabletter som ger medicin hangover. Så jag har svårt att tänka på morgon. Just nu trött, men vet med mig att jag har fått min sömn, kan inte sova mer, vilket jag ville, men jag har fått min sömn och i nuläget tror jag inte att jag kan somna om. förr helt utan tabletter att sova på var jag glad för 5 timmars sömn. Jag har Quetiapine för min PTSD de hjälper mig att somna utan det som gör att jag vaknar med ett ryck återupplever de gånger med otäck syn när jag i ögonblicket efter kunde dött. Inte bara ett utan det finns fler händelser där jag stått inför den omedelbara döden.

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 11 jan 2019 12:58 av Admin1.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Hoppfull
  • Hoppfull Profilbild Författare till inlägg
  • Silvermedlem
  • Silvermedlem
Mer
11 jan 2019 10:18 #1120291 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, ja det är inte bra om dina tabletter ger effekt av hangover. Men ibland får vi människor acceptera ex. biverkningarna. Det är i alla fall bra att du vet att du fått sömnen för sömn är viktigt. Jag har själv sömnproblem och tar insomningstablett, Zolpidem. De är ju vanebildande så jag försöker vara restriktiv med dem men ibland måste jag helt enkelt ta dem för att få sova.

Är det saker ”bara” i ditt huvud när du upplever att du stått inför den omedelbara döden eller är det verkliga händelser? Förlåt om jag verkar frågvis men jag förstår inte riktigt ditt problem i dagsläget. Du svarar givetvis bara om du själv vill.

:hjärta :hjärta :hjärta

Mer
11 jan 2019 10:43 #1120303 av Nissegossen
Är det saker ”bara” i ditt huvud när du upplever att du stått inför den omedelbara döden eller är det verkliga händelser?

En absolut realitet i verkligheten.

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
11 jan 2019 13:03 #1120357 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp
Antidepressiva minskar dödligheten med 40 % vid schizofreni, men hon har Mirtazapin. Nackdelen med mirtazapin är trötthet och större risk för viktuppgång än andra antidepressiva. Också Clozapine har antidepressiv effekt. Även om personalen övervakar hennes medicinering, kan hon ändå inte ta dem. Hon kan gömma dem under tungan och spotta ut dem lite senare. För Zyprexa finns det tabletter som man inte kan spotta ut för de smälter i munnen.

Mer
11 jan 2019 13:50 #1120369 av Miika
Svar från Miika i ämnet Tacksam för hjälp
Clozapine räckte inte för mig så har även Trilafoninjektioner. Kan tipsa om det. En annan sak som kanske redan har gjorts är att mäta metabolismen som jag t ex har hög metabolism och behöver högre doser medicin

• Hoppfull
  • Silvermedlem
  • Silvermedlem
Mer
11 jan 2019 14:52 - 12 jan 2019 12:51 #1120394 av Hoppfull
Nissegossen, okay då förstår jag. Är du synsk eftersom du verkar kunna förutse vissa saker? :hjärta

Admin1 De vill gärna inte ge henne antidepressiva p g a psykoserna. Enligt uppgift kan de öka antal psykoser. Hon har aldrig depression märkligt nog. Alla trauman borde ju göra henne deprimerad med nu är hon pigg och glad som inget har hänt för hon hör inga röster nu.

Jo, hon har Mirtazapin men det är förmodligen i förebyggande syfte, vad vet jag. Ja, jag är medveten om att risken finns att hon inte tar sin medicin men hon har ingenting emot att ta de mediciner hon blivit ordinerad. Hennes läkare och hon har en väldigt bra kontakt.

Tack :hjärta

Mika, jag har skrivit upp det tidigare att du tar det. Tack för tipset. Ja hon har Clozapin men jag vet inte vilken styrka. Jag ska skriva ned det här med metabolismen i min doerlista när jag träffar hennes läkare tillsammans med dottern :hjärta
Bilagor:
Senast ändrad: 12 jan 2019 12:51 av Admin1.

Mer
11 jan 2019 17:31 - 12 jan 2019 12:52 #1120452 av Nissegossen
Nissegossen, okay då förstår jag. Är du synsk eftersom du verkar kunna förutse vissa saker? :hjärta

Vadå? alla har ett synminne även jag istället för att se sig om kan det vara helt annat i skallen. När jag var ungt slukade jag böcker och böckerna hamnade på helt omöjliga ställen i närområdet om jag tänker på platsen minns jag boken och innehållet i den, ofta som berättande bilder inom mig. Admin och andra förkastade det och sade det beror oftast på hjärntumörer jag är ett levande exempel på att det är inte fallet.

Med mitt synminne kan jag skapa saker genom det. Jag kan forma det som jag vill och tala om det med ord. Med mina händer går det inte på något sett. Fick jag tag på en bra tecknare kan han göra ritningar genom att jag med ord förklarar hur denne skall göra. Mitt projekt det flygande tefatet kan då se dagens ljus. !985 var jag uppe på Chalmers innovation och talade om för en Flygingenjör, en gammal tysk pilot som flög från tyska Östersjökusten mot scapa flow tog bilder det var britternas bas och flög till Norge där de tankade och flög tillbaka till Tyskland. Han överlevde kriget och han sade den flyger och du kan styra den på det sätt du tänkt dig, men den är för dyr att göra en modell. Kan säga att jag har kommit på ett annat sätt att styra den som är extremt följsamt, den kan bokstavligen vända och ändra riktning så snabbt att inte ens en pilot med tryckdräkt överlever och själva farkosten kan slitas sönder i extremfallet. Som drönare finns inget motstycke. Annars upp på taket flyg till jobbet

Får tillägga att ofta när jag tänker på att göra något i huvudet kommer ögonblicket upp den färdiga skapelsen, det är så att jag blir ställd och inte så lite snopen .:snopen

Någon har gjort den innan

Senast ändrad: 12 jan 2019 12:52 av Admin1.

• Hoppfull
  • Silvermedlem
  • Silvermedlem
Mer
12 jan 2019 01:22 - 12 jan 2019 01:23 #1120600 av Hoppfull
Nissegossen, jag tror att du missförstår en del för du är så inne i din egen bubbla ibland. Det skulle förvåna mig om Admin skrivit så. Du rycker det förmodligen ur sitt sammanhang. Det visuella synminnet är förmågan att lagra och återge synintryck, att komma ihåg var i rummet, var på en boksida som något finns är ju normalt. Menar du rumsuppfattning, att kunna förstå, använda och utbyta information om var i rummet saker och ting befinner sig i förhållandet till omgivningen?

Förstår inte riktigt vad du menar när du skriver att du kan skapa saker via ditt synminne? .”Jag kan forma det som jag vill och tala om det med ord.” Vad är det du kan forma som du sedan sätter ord på? Jag tror bestämt att vi är på lite olika våglängder och talar förbi varandra. Jag fattar ibland nada vad du skriver. Inget illa menat men ibland måste vi samla ihop oss och våra tankar för att det ska bli begripligt för andra. Är man sjuk så är det inte alltid det går, det kan rinna över, tror jag. Du skrev i ett inlägg att du kan förutse saker. Det var därför jag frågade om du är synsk eller om det beror på inbillning? Eller vad? Det är möjligt att du har förmågor som inte andra har men det kn även bero på sjukdom, vad vet jag. Det är bra att ta sig tid och reflektera ibland.
Menar du exempelvis läsförståelse? Läsning är en sammansatt färdighet. läsaren känner igen, kan uttala och får tillgång till ordets mening. Denna färdighet byggs upp över tid. Varje gång läsaren möter ett specifikt ord stärks minnesbilden av ordet och så småningom kan ordet snabbt och säkert kännas igen. Läsförståelsen är en process som inte kan automatiseras. Samtidigt spelar motivationen en avgörande roll vid läsning.

Viska:

”Störningar i att upptäcka och känna igen synelement och mönster förekommer bl.a vid schizofreni och autism. Forskarna planerar nu att undersöka hur genförändringar kan påverka synigenkänningsminnet. Det nya i studien är att synkortex kan lagra enklare men väldigt viktiga synminnen via synaptiska förändringar. Forskarna tror att denna upptäckt kan leda till nya behandlingar av kognitiva störningar, som schizofreni och autism.”

Sov gott eller God Morgon :hjärta
Bilagor:
Senast ändrad: 12 jan 2019 01:23 av Hoppfull.

Sidan laddades på: 0.525 sekunder