Tacksam för hjälp

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120602 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, jag tror att jag förstår lite bättre vad du menar. Du använder uttrycken skapa och skapelsen. Det kan ju ev. bero på att du har din Gudstro. Det var bara något som slog mig för att förstå dig bättre. Du kanske använder mycket ord och uttryck från Bibeln som kan vara svårt att förstå för gemene man.Jag säger istället att jag ser en bild framför mig när jag tänker på något. Det gör säkert de flesta av oss, tror jag. Om jag använder uttrycket skapa syftar jag främst på att jag är kreativ och ex. målar. Men jag kan ju även skapa ett värde, förstås. Inte alltid lätt det här med kommunikation. :roll:

:hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Hoppfull.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120607 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Admin och andra förkastade det och sade det beror oftast på hjärntumörer jag är ett levande exempel på att det är inte fallet.

Ja, Admin, ang det vill jag ha svar från dig, sant osant?

Med blotta viljan, det är mycket lätt för mig, jag föreställer något i mitt inre, det dyker upp och i huvudet föreställer jag mig något från det jag utgår från kan jag forma vad jag vill se, det är såsom en joy-stick men utan den, jag kan med blotta viljan forma det jag föreställer med utgångspunkten, jag vill inte säga skapar, det är förbehållet för den högste, men jag har fått ett otroligt verktyg i gåva från honom.

En man hans intelligens var nere lågt efter en olycka, men med sina händer formade han exakta mycket vackra djuravbildningar i form av vad skall jag säga djur i lera eller annat formbart media, lera gips (det var Brons) och de är så vackra att han kan tjäna sitt uppehälle, då i USA om det säger han själv Gods Gift

Som sagt ett otroligt verktyg!

Vetenskapen skulle få ut mycket av mig om de forskade på mig, men i det är det som hönan som värpte Guldägg. De tog ju och slaktade hönan för att se källan till det, bara det de fann den inte och de fick inga mer guldägg. Så, min hjärna är troligtvis nog mycket normal, men som sagt inom mig har jag fått detta i gåva från Gud

Förövrigt under wwrII 1940 dog min morfar min mor och far flyttade ned till Skåne de var bägge, mina föräldrar kom därifrån, min mor var född på en bondgård och under kriget så gick min far ned i de gamla gruvgångarna från 1918 och hittade flötsen och som mest hade 25 man i gruvan min syster sade det var nog sammantaget. Tät orten var Billesholm
sv.wikipedia.org/wiki/Billesholm
Min mor och far brukade jorden och min far gjorde beredskapen i Landskrona.

Jag tror att ingen här kan som jag hålla en monolog tre timmar i ett sträck, det har suttit folk här och räckt upp handen och sagt min tur. De är snabbt avbrutna sedan fortsätter jag. Jag har en video här någonstans med en intervju med TV kamera det syns mitt bord kanske hon själv men inte jag. Hon gick på kvinnofolkhögskolan i stan. Jag såg det inte själv jag har slängt ut TV men den sändes i Lokal TV TV 10 och en granne kände igen min röst, han -sade var det du? -Ja -vilken svada du har.

Efter kriget satte de mormor på undantag och sålde gården och flyttade till Göteborg igen. Mormor bodde kvar tills hon dog. En faster till min mor hade ett hus i Billesholm, hon köpte ut sin bror från huset och hade det som bas när vi var där. Jag kommer ihåg ett diplom hennes faster hade det kom från baltiska utställningen 1914 då hon var med där
sv.wikipedia.org/wiki/Baltiska_utst%C3%A4llningen Ursäkta mina utvikningar

Nu närmast idag en dusch sedan ut, ung 09.30 och då är Lagom i tid nere I Olskroken när systemet öppnar, jag kommer där att köpa en Koskenkorva och en Kahlua, ( www.systembolaget.se/dryck/sprit/kahlua-76702 ) detta för en granne här är finländare och han har hjälpt mig hans fru kommer också från Finland. Detta för både han och hans fru tycker om white russian www.tasteline.com/recept/tastelines-white-russian/ Det var egentligen jag som tog initiativet då jag träffade på deras dotter som hade en endast endast en enkel telefon och jag frågade henne har du någon dator? -nej, -jag sade jag skall se vad jag kan göra. Jag hade en begagnad dator med två batterier de ingick i köpet, förövrigt låg det Ubuntu på den Ett Linux operativsystem. Jag ringde upp pappan och kom hit med din dotter så får hon en dator av mig och sade din dotter har en enkel telefon, varför ingen ny? Hon klarar inte av det, ingen ide, jag lade en i en Linux mint kde skiva och vi satt på min säng alla tre och sade till pappan nu får ni säga vilken kod ni vill ha på datorn. Pappan sade till dottern på finska orden och dottern skrev dit med pappans hjälp. Dottern bor på ett gruppboende ute i Angered, eftersom den inte hade en fungerande DVD brännare lade jag in det med en USB-sticka och pappan fick den med sig och originalet och datorn fungerar fortfarande de andra jag haft har C-mos batteriet lagt av. Då de varit över 10 år gamla, kors i taket. Han har även fått det vanligaste C-mos batteriet av mig. Det har alltså inte behövts. Pappan säger hon spelar musik på den.

Ang spriten där är jag så närig att jag vill själv dricka det därför får de inte det rakt av
Vis av skadan kopierade jag texten tur var det ty föråldrat dokument var svaret när jag skickade

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120677 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp
Vet ej vad jag sagt, men synhallucinationer utan psykossymptom brukar orsakas av missbruk eller tumörer.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...a-synhallucinationer
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120725 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, ja med tankens kraft kan vi ju föreställa oss en inre bild av något som man kan relatera till p g tidigare erfarenheter av något slag. Det kan säkert de flesta människor göra, tror jag. Det gäller även vid läsning då fantasin får mer utrymme än en film som ger oss bilderna och svaren. Därför är det så nyttigt att läsa för vi utvecklar oss mycket då, tycker jag.

Jo du Nissegossen. Det finns många som kan hålla en monolog i tre timmar. Är det intressant så lyssnar även människor. Har du aldrig varit på föreläsningar? Det har jag och de kan vara riktigt givande när det är intressant. Sedan finns det ju även exceptionister eller narcissister som vill ha allt ljus på sig ,men det är en annan historia. Du kan verkligen sväva ut i dina tankar. :D :D Det är nog bra om man kan knyta ihop säcken emellanåt innan man påbörjar något nytt, tror jag. Det kan bli splittrat annars. En sak i taget. Förut hade jag hundra bollar i luften samtidigt, men nu tillåter jag mig att ta det lugnt. Jag mår bättre av det och märker också att resultatet blir bättre.

Du är snäll och gillar att skriva har jag märkt. Det är bra egenskaper. :hjärta

Ta hand om dig ordentligt.

Bo Kaspers Band- Allt ljus på mig


Admin1, ja så kan det vara. Det är även relativt vanligt då om jag förstått det rätt.


Vad mycket du tillför Viska. Det är n viktig och stor insats för att sprida kunskap om sjukdomen. Du är en pärla som andra här på Viska och vill dela med sig av sina erfarenheter. :hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120884 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp
Appen iDichotic mot röster ger kognitiv träning har utvecklats i Norge.
dichoticlistening.com/index.html
Tror den finns bara för iPhone.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120896 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Admin1 tack. Kan komma till användning för min dotter framöver.

Ha en bra dag. :hjärta