Rösthörarutbildning

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119734 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Rösthörarutbildning
det är därför rösthörare har grupper så de kan prata om sina erfarenheter och avdramatisera. som rösthörare känner man sig oftast ensamast i världen,

Hoppfull, nej du kan inte bli det men du kan fortsätta vara ett stöd till din dotter. Har hon verkligen ens pratat med en annan rösthörare?
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119736 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Rösthörarutbildning
Harrypotter det visste jag inte att det finns grupper för rösthörare. Men det är ju rätt logiskt när jag tänker efter. Är du själv med i någon sådan grupp? Vill du tipsa? Bara om du själv vill, förstås.

Jag förstår att man känner sig ensam när man hör röster. Bra att det finns kanaler för det. :hjärta
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Hoppfull.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119737 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rösthörarutbildning
"Hennes psykolog och läkare har pressat på henne mer den sista tiden för att tala om dem."

Det är bra, de måste försöka med allt. Nåt kanske visar sig lindra problemen, det får vi hoppas på.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119738 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Rösthörarutbildning
Ja det finns rösthörargrupper i psykiatrin i de flesta stora städer. Ring upp psykiatrin och fråga :)
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119739 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Rösthörarutbildning
Harrypotter okay. Då är det tydligen bara en gåva som vissa har. Jag trodde man kunde träna upp förmågan.

Nej hon har aldrig pratat med någon rösthörare. Som läget är nu tror jag bara att hon skulle bli skrämd eftersom hon bara hör så destruktiva röster som vill henne illa. Hon vill inte ens prata med mig, läkaren eller psykologen om dem. Det skrämmer henne så oerhört men hon har lite mer vilja att prata om dem nu, än tidigare. Hennes läkare har tidigare rekommenderat henne att gå en rösthörarkurs men det ville hon inte då.

Trots att hon läser så mycket böcker vill hon inte läsa någon bok om rösthörare. Det kan förhoppningsvis ändras framöver. Har du någon att föreslå?

Ja, absolut stödjer jag henne så mycket jag bara kan men jag känner mig väldigt maktlös när hon har det så svårt med dem.

Harrypotter vad gulligt av dig att du erbjuder dig. Jag tror inte att det är riktigt läge för det just för tillfället. Jag tror bara hon skulle bli skrämd men jag ska upplysa henne att jag "pratat" med dig. Får se vad jag får för reaktion av henne.

Tack för att du finns. Blir så glad att höra att du kan hantera dem bra. :hjärta
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119744 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Rösthörarutbildning
Hoppfull, vet hon att andra rösthörare finns? När jag var liten hade jag ingen aning och hade tur att komma i kontakt med äldre rösthörare som lärde mig massor. Djupt tacksam för dem. De lärde mig mer än som går att förklara med några ord. Säg till din dotter att det finns rösthörargrupper.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by harrypotter.