Hallucinerar efter VR-upplevelse

Mer
5 år 2 månader sedan #1119589 av Richard
Jag fick hem ett par VR-glasögon igår o lattjade runt hela dagen o natten. I rymden, djungeln, havet o kollat på flera 4D-filmer. Nu börjar jag få synhallucinationer. Bara svaga skuggor, o känner mig dålig i kroppen.

Tog nyss mera medicin, Haldol, Iktorivil o Theralen o hoppas att det blir lite bättre. Har lagt glasögonen åt sidan ett tag o lyssnar på ljudbok istället.

Tror ni det kan ha nått samband?
Mer
5 år 2 månader sedan #1119591 av Fantasio
Kan det ha. Vissa speltillverkare (vanlig TV-/datorspel) varnar får epileptiska anfall, så att säga. Man vet aldrig. Det kan nog lugna ned sig om man lägger sig och låter ögonen vila.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1119594 av Geta
Såg igår på nyheterna att man börjat med VR-glasögon på äldreboenden för att roa de gamla.

www.svt.se/nyheter/inrikes/har-kliver-de...-i-en-virtuell-varld
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 2 månader sedan #1119616 av memphis
Det är nog inte bra med dessa VR-glasögon. Bilden är för nära ansiktet så man blir yr och sliter på synen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1119838 av Admin1
Jag har aldrig läst att VR skulle ge hallucinationer, men framkallar det stress så kanske det kan ge det. Har du haft synhallucinationer tidigare?
Mer
5 år 2 månader sedan #1119839 av björk
Jag minns sport for fun på baltiska hallen. Där sköt vi med laser gevär jag hade döds ångest 3 veckor att jag skulle bli blind men vi missbruka syftet