Alternativ medicin och hälsa?

Mer
5 år 3 månader sedan #1120092 av Hoppfull
Jag har precis tittat på "En idiot på resa, kroppen" Riktigt underhållande och tänkvärd. :)

Då slog det mig om det här med Alternativ medicin för bättre hälsa. Har någon här på Viska fått det ex. akupunktur/kosthållning och vad har det gett för effekt i så fall?

Min dotter har testat Meditation och Mindfulness. Det sägs att det tar 6-8 veckor innan kroppen fattat att det är något nytt som hänt. Min dotter har inte tagit det här riktigt till sig ännu och gett det tid men personligen tror jag det här kan ha stor effekt på ex stress och sjukdomar.

Läste någonstans att brist på D-vitamin i fosterstadiet eller under uppväxten kan bidra till att man utvecklar Schizofreni. Det finns ju så mycket information både här på Viska och på nätet så man blir nästan förvirrad av allt. Det går ju inte att hoppa på alla bollar och allt är ju även väldigt individuellt.

"En idiot på resa" kroppen, konsten att leva, identitet för er som känner för att titta.


www.svtplay.se/video/7862852/en-idiot-pa...?start=auto&tab=2016

www.svtplay.se/video/7707140/en-idiot-pa...?start=auto&tab=2016

www.svtplay.se/video/7544396/en-idiot-pa...?start=auto&tab=2016
Bilagor:
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120103 av Nissegossen
I allt detta, har jag undvikt både meditation och Mindfulness, i meditation krävs det att man bara låter allt passera och se det som kommer såsom en betraktare utifrån. Jag vågar inte, ty vad gäller tankarna som uppstår i mitt inre vågar jag inte släppa kollen, pga allt som kommer tyvärr är hemskheter som inte bara kan drabba mig utan även andra. I mitt inre kommer en bild och sedan börjar filmen rulla, jag ser ju att om inte jag styr upp och ändrar på skeendet i filmen kommer en olycka hända med trolig död i-slutänden. Du har själv skrivit spring inte så fort att din skyddsängel inte hänger med. När jag ser filmen är det allvar. Misslyckas första gången kan jag starta om "filmen" igen, bara det att filmen går snabbare snabbare i bland misslyckas jag och läser om det i tidningen dagen efter inte rad om jag lyckas. Tro mig, jag vill inte agera "skyddsängel" men ansvariga lägger det på mina axlar. Sista gången var det Megastort det stod i Media över hela världen, jag tog det med en klackspark den gången jag upplevde att jag gjorde det, dessutom briljerade med själva händelsen, men all credd till den ansvarige, bra gjort säger jag han gjorde exakt enligt min tanke.

Jag vill aldrig vara med om sådant igen, det kräver för mycket av mig. En sak till jag själv blev till genom att Guds ingripande för min egen far hade inte levt och inte sett mig född. Som en sade kristen han sade direkt från Gud.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120105 av Amandara
Jag har börjat med yoga. Gillar det. Man blir mjuk i kropp och själ. Mindfulness har jag idkat i över 20 år. Ett bra förhållningssätt i tillvaro .
Mer
5 år 3 månader sedan #1120106 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alternativ medicin och hälsa?
Min systers barnbarn får göra yoga på förskolan.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120107 av Nissegossen
Ja, kanske det är bra för de allra flesta, men om ni läst Zoidar vad han varit med om, vad gäller andra religioner och då yoga, i synnerhet Kundaliniyoga är det en kamp med en stor orm att likna den yogan. Jag skulle aldrig kunna göra enligt yoga tänket, möjligtvis den kristna vägen med fasta och tystnad Retreat på något ställe där ni möter det inre i människorna som är med, en gemenskap i anden.

"En idiot på resa" kroppen, konsten att leva, identitet för er som känner för att titta.

OK! Kul! Den här (jag) är ju att precis som en sade på sjukhuskyrkan, det behöver inte vara en Kristen Åsna(Bileams åsna) det går bra med vilken åsna som helst Ja, den som läser den här idioten inne ifrån märker att den här "idioten" kanske har något som är värt att lyssna på. Samtidigt vill jag inte vara Fan själv!
sv.wikipedia.org/wiki/Fj%C3%A4rde_Moseboken

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120110 av Recard2016
Finns en bra dokumentär som heter "food matters", handlar om hur man kan göra positiva förändringar för hälsan genom vad man stoppar i sig. Men bör inte byta ut vanlig medicin mot bara det.