Alternativ medicin och hälsa?

Mer
5 år 3 månader sedan #1120232 av harrypotter
Massage tycker jag kan hjälpa som alternativ medicin.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120235 av Hoppfull
Zoidar, bravo. Det har förvånat mig att inte fler som skrivit här fått prova TCM eller akupunktur exempelvis. Det är ju numera godkänt och evidensbaserat inom vården. Har du gjort det på eget initiativ eller har du fått stöd via vården? Själv tror jag mycket på Alternativa metoder även när det gäller Psykisk ohälsa. Det är inget jag kan uppmana min dotter i dagsläget för det bör komma från läkaren. Jag ska läsa på om TCM och Akupunktur om jag kan finna något lämpligt.

Tack. Lycka till framöver. :hjärta

Harrypotter, tack. Det har hon fått hjälp från mig några gånger men jag ska se om även vården kan erbjuda det. Jag kan inte släppa tanken om rösthörare som du skrev om. Det låter spännande om det inte är destruktiva röster som skadar henne.

Du och de andra här på Viska är pärlor. :dans

Amandara, ja så är det. Allt har sin tid. :hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120239 av memphis
När det gäller psykiskt lidande och fysiskt med, så fungerar akupunktur garanterat. MEN, det måste vara äkta kinesisk akupunktur. Garanterat måste det vara det. En kinesisk läkare går 8 år i utbildning och lär sig om människokroppens system. Det är inget man lär sig på nån weekendkurs och sen tro att man kan akupunktur. Så att det är äkta är a och o när det gäller akupunktur, annars är det slöseri med energi, tid och pengar att gå dit.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120241 av Hoppfull
Geta, vad bra att du fått terapi. Min dotter får KBT nu men hon ska byta terapeut. Hon tycker inte att hon får ut så mycket av det att älta om sina röster. KBT-terapeuter har ju inte någon djupare utbildning. Tråkigt att din terapeut inte förstod din situation bättre. Så enkelt är det inte bra att bli frisk. Det kräver mycket av både en själv och sjukvården.

Lycka till framöver :hjärta

Memphis, ja det är jag medveten om Givetvis ska det vara en väl utbildad Akupunktör. Något annat är inte ens tänkbart. Jag tror också att det skulle fylla en funktion för de som lider av psykisk ohälsa. Jag har faktiskt inte hört att någon fått det om de inte bekostat det själv, förstås.

Tack :hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120243 av harrypotter
Hoppfull, japp jag är en rösthörare, hör oftast bara himla snälla röster. du är också en pärla säger de.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by harrypotter.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120245 av Hoppfull
Harrypotter, vad härligt att rösterna säger att jag också är en pärla :D :D Det är bra att du mestadels bara hör snälla röster.

Tack:hjärta