Alternativ medicin och hälsa?

Mer
5 år 3 månader sedan #1120527 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alternativ medicin och hälsa?
Bowens teori om familjen och släkten:

www.bowenforum.com/bowens-teori/
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120530 av Nissegossen
Bow




Another string under my hat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120535 av Hoppfull
Nissegossen. Är det säkert att det finns alternativ till en händelse? Jag är inte säker på det. Så länge min dotter hör de här hemska rösterna som hon inte kan hantera ännu och eftersom det enl. uppgift inte går att medicinera henne mer så har hon inget alternativ mer än acceptans. Det är möjligt att hon framöver finner en Gudstro som dig men inget säger att hon blir ”frisk” för det.

Jag försöker se så långt jag kan överblicka men jag har ibland svårt att hänga med i dina tankegångar. Men det är okay för min del. :hjärta
Bilagor:
Mer
5 år 3 månader sedan #1120536 av Kloppe

Hoppfull skrev: Nissegossen okay

Har man verkligen makten att bestämma själv om sin framtid och hr en sk. fri vilja? Eller är allt redan förbestämt för länge sedan? Eller finns det något annan förklaring som är mer sannolik? Bakomliggande orsaker har alltid stor betydelse för vilket beslut man ska fatta. Orsaker så som uppfostran, arvsanlag, erfarenheter, sociala omständigheter hjälper en att fatta de beslut som man måste fatta. Men vissa anser att dessa faktorer inte bara påverkar ens val utan också bestämmer dem.

De tror alltså att det inte finns någon chans att handla på något annat sätt än vad man gjort. Det är enligt mig ganska självklart att man måste väva in bakomliggande omständigheter när man ska ta reda på varför en person gjorde på det ena eller andra sättet. Men det är svårt att veta till hur stor grad dessa omständigheter bestämmer.

Om människor har en fri vilja får det konsekvenser. Den fria viljan gör att människor är unika varelser, något annat än ett djur. Då innebär den fria viljan också att varje människa har ansvar över sin tanke, tro, ord och gärning. Det personliga ansvaret innebär att framgång och bakslag som har koppling till varje människas val i livet.

Människor har olika resurser. Med större resurser, till exempel mycket pengar, har människor större möjligheter att förverkliga sina drömmar och mål. Medan andra människor förhindras genom att de har mindre resurser, som till exempel en dålig start i livet kan ge. Vem som helst kan inse att den vars föräldrar haft missbruksproblem oftast inte haft samma möjligheter och samma frihet som någon som fått växa upp under mer ordnade förhållanden.


Jag tror du är inne på helt rätt linje Hoppfull!

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120538 av Hoppfull
Nissegossen, hur menar du nu. Historien går inte att ändra på. Försöker vi radera eller åtminstone ändra på vår historia ibland? Genom att försköna och kanske utelämna vissa delar försöker vi ändra på det som har hänt , det vi har gjort. Det är dags att vi inser att det inte går och att vi får acceptera de fel och brister vi har och de fel vi har gjort under gårdagen.

Gör det bästa du kan och det mesta av nuet, sen kan morgondagen få komma om Gud önskar ge oss en ny dag, men då har vi ingen gårdag att gräma oss över. Dessutom så har var dag nog med sina bekymmer många gånger. :hjärta
Bilagor:
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120542 av Nissegossen
Hoppfull, du vet inte vad jag har varit med om, men klockan går inte alltid rätt ibland kan det skilja på 10 minuter från bara en liten stund, jag vet att jag i detta är subjektiv, då jag inte kan bevisa det, såsom en gång det stod böcker i bokhyllan, böckerna stod lutade åt ena sidan sedan såg jag i åskådning dem helt ljudlöst gick åt andra sidan medan jag såg på.

Ang tid så räknar Gud en dag som tusen år och tusen år som en dag. Det är dags att ni alla öppnar era ögon och tvätta era ögon med vatten från siloam
en.wikipedia.org/wiki/Siloam

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Nissegossen.