Alternativ medicin och hälsa?

Mer
5 år 3 månader sedan #1120577 av Hoppfull
Utomjoringen, ja visst är det hemskt det min dotter varit med om. Dess bättre att hon verkar må riktigt bra psykiskt nu trots traumat. Hon hör inte de plågsamma rösterna nu och det är en oerhörd lättnad för henne även fast hon har fysiska skador, förstås. Det läker med tiden men rösterna måste hon få ordning på ett eller annat sätt med.

Härligt att du har din kvinna. Det måste betyda mycket för dig. Du är säkert en fin man att leva med. :dans Min dotter har också en fin pojkvän. Han har varit ett stort stöd för henne nu. Det är jag så tacksam över.

Ta hand om dig. :hjärta
Bilagor:
Mer
5 år 3 månader sedan #1120580 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alternativ medicin och hälsa?
Tyvärr tycker jag inte att vi kommit fram till något bra råd, för att din dotter ska slippa sina kommenderande röster eller göra fler självmordsförsök. Psykiatrin måste också stå rådvilla. Det påminner om fall med autism.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120585 av Hoppfull
Johannes, jag tog det absolut inte så. Alla föräldrar vill sina barn väl och gör det bästa tänkbara i de flesta fall. Sedan kan det gå fel ändå, Relationer är inte alltid lätt och vanligtvis måste man jobba på dem. Bra relationer kommer inte gratis.

Tack, det ska bli bra. Jag är nästan övertygad om det. På ett eller annat sätt :hjärta

Geta, ni har varit fantastiska med både stöd, tips och råd. Det här är ju en svår problematik med röster. De flesta av er verkar kunna hantera dem skapligt bra och det är jag tacksam för. Min dotter kommer säkert också dit framöver. Ja, psykiatrin tycker det säkert är ett misslyckande att de inte lyckas bättre men jag lägger ingen skuld på dem. Jag tror att de gör allt som står i deras makt. Jag har föreslagit TMS och läkaren verkade positiv. Får se om det leder någonstans.

Min dotter träffar sin läkare så ofta som en gång i veckan. Han hälsar på henne när hon ligger på sjukhus och de har riktigt goda samtal. Det är inte alla läkare som skulle ställa upp så för sina patienter. Förmodligen vill han även observera hennes tillstånd ordentligt. Hon har fått LPT vid några tillfällen när han varit rädd att hon ska göra sig illa. Det är bra. Annars har hon sk. fri inläggning som hon bestämmer själv om det blir för tufft. Hon har svårt ibland för att veta om hon ska åka in eller ej. Nu råder jag henne alltid att åka in eftersom det kan bli väldigt akut och hon kan göra något impulsivt när hon blir rädd av rösterna. Läkaren tycker om att jobba med henne för hon är alltid glad. positiv och livsbejakande förutom när hon hör de hemska rösterna som tar all hennes kraft och energi

Tack. ta hand om dig. :hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120597 av Zoidar
Hoppfull, jag fortsätter gärna diskutera över PM eller i en tråd i andliga frågor ämnad för detta. Tack för dina tankar!

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120598 av Hoppfull
Zoidar, tack för ditt erbjudande för jag tycker det är intressant. Just nu orkar jag inte eftersom jag suttit vid datorn i stort sett hela dagen.

Var rädd om dig. :hjärta
Bilagor:
Mer
5 år 3 månader sedan #1120601 av Zoidar
Tack Hoppfull, detsamma!

Anchored in Christ ✟