Alternativ medicin och hälsa?

Mer
5 år 3 månader sedan #1120121 av memphis
Just det. Är det någon som är ansvarig så är det väl Gud. Haha. När det gäller kosten som Recard säger, Du ÄR vad du äter, maten är en viktig medicin.
Mer
Mer
5 år 3 månader sedan #1120123 av Inwatto
Jag har gått till privat psykoterapi och slösat bort 6000 kr. Blev sjukare. Så, bara för att vården är utanför sjukvården så är det ingen garanti att den är bra för en.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 3 månader sedan #1120124 av Amandara
Vissa saker mår bäst av att vila i frid tills de själva behagar komma fram. Man ska aldrig provocera.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120130 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alternativ medicin och hälsa?
Jag gick i psykoterapi i många år hos en läkare ansluten till Försäkringskassan. Det var positivt. Men hon blev besviken för att jag inte blev frisk.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120209 av Hoppfull
Nissegossen, okay. Jag tror annars generellt sett att det kan vara bra med meditation och Mindfulness. Att släppa på kontrollen och låta saker och ting bara passera utan att agera. Nisse skrev ”jag ser ju att om inte jag styr upp och ändrar på skeendet i filmen kommer en olycka hända med trolig död i-slutänden.” Menar du att dina tankar spelar dig ett spratt eller tror du att det sker i verkligheten? Menar du att du är synsk eftersom du läser det i tidningen dagen efter? Vem lägger ansvaret på dina axlar? Du svarar förstås bara om du själv vill. :hjärta

Amandara, vad härligt det låter. Bra att du gör Mindfullness kontinuerligt. Tror också det är ett bra förhållningssätt till livet i stort. :hjärta

Geta, det är roligt när det går framåt. Inte minst barn behöver olika former av avslappningstekniker, tror jag

Nissegossen, ja visst är det så :hjärta

Nissegossen, jag läste just att Getas systers barnbarn också får göra Yoga på förskolan. Fantastiskt bra.

Jag har varit på tyst reatreat två gånger i en veckors perioder. Det var en konst att vara tyst en hel vecka. Det kan jag lova. Men nyttigt för själen. :hjärta

Richard2016, tack. Den ska jag titta på. Bra matvanor är ju alltid bra både för friska och sjuka. Tänkte på om det är någon mat som någon av er blivit speciellt uppmanade att äta. :hjärta

Utomjordingen, aj då. Har du tinnitus eller är det något som "bara" finns i ditt huvud? Har du jämt det så eller kommer det och går? :hjärta

Amandara, det ligger nog mycket i det du säger. Man ska förmodligen vara rätt stabil när man mediterar, antar jag. Ja, det går att skylla på mycket vid ex sjukdom och det finns säkert massor av orsaker till psykisk sjukdom Forskningen är fortfarande bara i sin linda. Det behövs mer forskning och jag begriper inte att mer görs och att de inte kommit längre än de gjort i vår globala värld.



Memphis, ja så kan man se det om man vill lägga ansvaret på någon annan :D :D Ja, kosten är oerhört viktig men det finns så många råd när det gäller det. Inte alltid rätt att följa. :hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.