Jesus, Hitler och Napoleon

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 2 månader sedan #1123476 av Fantasio
Det är vanligt förekommande att tro sig ha varit en potentat eller liknande i ett tidigare liv. Men är det otroligt att de/vi med schizofreni syndat i ett tidigare liv och nu straffas med vår sjukdom? Tänk om det finns sanning i det.

Själv tror jag mig ha varit Adolf Hitler. Jag har djävulens tal i mitt födelsedatum, har släkt i/från Tyskland, har samma antal bokstäver i mitt för- och efternamn som honom och mitt efternamn slutar på samma bokstäver som Hitler. Jag och en kille i parallellklassen firade när Andropov dog.

Det finns minst en medlem här som tror sig vara Jesus, det tror jag vad jag vill om. Men kanske är det så. Om man har varit gatsopare eller en hårt arbetande bonde finns det kanske ingen anledning för Gud att låta en kliva ned på jorden igen. Det är ett känsligt ämne, för tänk om man skulle börja prata om det här när man möter psykiatripersonal.

Vi vet så lite, men kom gärna med förnumstiga kommentarer. Det håller diskussionen vid liv, om inte annat.
Mer
5 år 2 månader sedan #1123500 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Jag tycker teorin om att man straffas i nuvarande liv för något man gjort i föregående- inte kan vara sann. Man minns ju inte föregående liv, så ett straff ger ju ingen utveckling. Det måste en högre intelligens se. För jag förutsätter att det är en högre intelligens som styr, inte skrattande smådjävlar....

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 2 månader sedan #1123501 av björk
Svar från björk i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Hitler =mayhem
Mer
5 år 2 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1123505 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
adolf Hitler var ondskan personifierad.

riktigt ond han ju.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1123507 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Men många röstade på honom helt demokratiskt. Han kunde hypnotisera folk.
Mer
5 år 2 månader sedan #1123525 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Självbetydelse vanföreställningar (grandiositet, skuld/synd, hänsyftning). Grandiositet kan vara farligt om man tror sig kunna flyga och hoppar ut genom fönstret. Det är gradiositet att vara Hitler, Jesus mfl. Man ger sig själv större betydelse.