Jesus, Hitler och Napoleon

Mer
06 dec 2019 21:28 #1209663 av memphis
Svar från memphis i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Ja, det hjälper mot dödsångest att tro på reinkarnation. Det gör att man nästan kan se fram emot döden, men det gör många kristna läror med. Och även islam har ett himmelrike att se fram emot. Det beror nog på att ens attityd till döden förändras.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
07 dec 2019 20:44 #1210129 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
"En annan grupp resande i Väst- och Mellaneuropa är den jeniska (ty: Jenisch). De jeniska resande är kända i Schweiz sedan 1400-talet. De har ett eget språk, jeniska, som kan säga vara en variant av tyska. Det finns flera hypoteser om deras ursprung, bland annat att de härstammar från kelterna. De anses inte tillhöra samma etniska och kulturella grupp som romer och sinti."

Min släkt dög till kanonmat under andra världskriget trots ursprunget.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
16 feb 2020 21:56 #1230690 av Fantasio
Jag gör bara dåliga saker i mitt liv och det har alltid varit så. Jag är personen endast en mor kan älska, om ens det. Klart man funderar på om man varit genomond i ett tidigare liv, även om det inte var just Hitler man var. Jag grubblar mycket på detta. Jag frågade en gång en personal på en mötesplats om jag kan ha varit Hitler. Denne missförstod och sa att jag var jag. Nåja.

• PsychoWard
  • PsychoWard Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
16 feb 2020 22:25 - 16 feb 2020 22:26 #1230699 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
jag undrar om det är vanligt i andra länder att "tro" man kan varit Hitler tidigare.

det blir lite lustigt på Svenska iaf, när man säger eller tänker "undra om jag varit hitler" då det i princip uttalas som "undra om jah kan ha varit Hitler". och det lär vara något med att dyrka det skapade istället för Gud.
Senast ändrad: 16 feb 2020 22:26 av PsychoWard.

Mer
17 feb 2020 01:21 #1230734 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Min egen død opplever jeg ikke som skremmende. Måten man dør på kan være noe å frykte, men å frykte døden gjør jeg ikke.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
20 feb 2020 20:25 #1231912 av Fantasio
Jag har sett bilder på Youtube på kändisar och sedan en bild på en sedan länge död person och de har varit varandras dubbelgångare. Men man kan ju återfödas som vem som helst. Såg om en vit pojke som i livet innan varit en svart kvinna. Jag vill inte bli stämplad som en idiot, så jag håller inne med vem jag tror jag varit i ett tidigare liv.

Mer
21 feb 2020 07:13 #1231960 av krokus
Svar från krokus i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Min hund har nog varit en myrslok i ett tidigare liv. Och han har även varit Alan Watts, enligt min döda själsfrände. (Do not worry, jag har flera själsfränder.)

Mer
27 feb 2020 11:44 #1233402 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon

Fantasio skrev: Jag har sett bilder på Youtube på kändisar och sedan en bild på en sedan länge död person och de har varit varandras dubbelgångare. Men man kan ju återfödas som vem som helst. Såg om en vit pojke som i livet innan varit en svart kvinna. Jag vill inte bli stämplad som en idiot, så jag håller inne med vem jag tror jag varit i ett tidigare liv.

Vi kan ikke alle ha vært mennesker i tidligere liv i hvert fall, gitt eksplosjonen i folketall. Jeg tror ikke på hverken reinkarnasjon eller evig liv, men om jeg trodde på Gud ville jeg sagt at min CP er Guds straff til mine foreldre.Snakket med to kristne jenter en gang. De hevdet at ALT i verden er bestemt av en allvitende og allmektig Gud. BORTSETT FRA min hjerneskade, som av en eller annen grunn er tilfeldig. Snakk om å vie seg til detaljstyring fra Skaperens side.

Sidan laddades på: 0.264 sekunder