Jesus, Hitler och Napoleon

Mer
4 år 1 månad sedan #1233408 av memphis
Svar från memphis i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Vi vet inte hur nya själar skapas. Därför är befolkningsökningen inget bra argument mot reinkarnations teorier.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1233413 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Neida, jeg kan godt se at man potensielt kan vært av en annen art i et tidligere liv. Men jeg er materialist. Hjernedøde har ingen sjel, tror jeg. Sinnssykdom er jo også en tilsvarende religiøs abstraksjon man egentlig har forlatt. Reinkarnasjon og evig liv vil jeg påstå handler om at man på et eller annet vis ikke kan akseptere døden som endelig.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by IngeF.
Mer
4 år 1 månad sedan #1233416 av björk
Svar från björk i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
De nya själarna bygger på
konstaterande o bedömningar.
(skärskådning) tex rent krasst försökte jag döda /mörda Clean med mörk astral tillvägagångssätt och lyckades nästan jag gav hen en slutgiltig chans att sota för och gottgöra det som var fel, innan. Såvida jag inte har tagit kål på honom men som jag förstår det mötte hen apostlarna utanför porten sen klistrade vi fast 14 år framöver. Hen fick en slutgiltig chans på min manér. Och hade någon underliggande långsökt långsökt syfte.

Utan mig hade hen varit ljummet död. Nu lyckades hen med omöjliga så nästa
gång han tar trappor upp till
porten är dem mer vänligt sinnade alltso gambling.

Till skillnad om man tar mig som exempel har jag inget att förlora och har heller inga
krav eller pretentioner. Den
melodin är vinnande koncept

Lite som jaga fruntimmer på krogen metaforiskt är man där som aktiv sökare får, en fet nobben precis överallt är man där pga exempelvis förtrutelse
och bara hänger lealöst har man stor publik att ha å få,!
Mer
4 år 1 månad sedan #1233417 av memphis
Svar från memphis i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Av det vi kan se av livet som stort, så har det varken början eller ände. Vi kan inte se början, och vi kan heller inte se änden.
Mer
4 år 1 månad sedan #1233421 av björk
Svar från björk i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon

björk skrev: De nya själarna bygger på
konstaterande o bedömningar.
(skärskådning) tex rent krasst försökte jag döda /mörda Clean med mörk astral tillvägagångssätt och lyckades nästan jag gav hen en slutgiltig chans att sota för och gottgöra det som var fel, innan. Såvida jag inte har tagit kål på honom men som jag förstår det mötte hen apostlarna utanför porten sen klistrade vi fast 14 år framöver. Hen fick en slutgiltig chans på min manér. Och hade någon underliggande långsökt långsökt syfte.

Utan mig hade hen varit ljummet död. Nu lyckades hen med omöjliga så nästa
gång han tar trappor upp till
porten är dem mer vänligt sinnade alltso gambling.

Till skillnad om man tar mig som exempel har jag inget att förlora och har heller inga
krav eller pretentioner. Den
melodin är vinnande koncept

Lite som jaga fruntimmer på krogen metaforiskt är man där som aktiv sökare får, en fet nobben precis överallt är man där pga exempelvis förtrutelse
och bara hänger lealöst har man stor publik att ha å få,!

:nej :nej :nej

Jag är övertygad om att det finns 3 apostlar med olika koncept.

Som gör sitt innan porten blir aktuell
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1233432 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon

IngeF skrev: Neida, jeg kan godt se at man potensielt kan vært av en annen art i et tidligere liv. Men jeg er materialist. Hjernedøde har ingen sjel, tror jeg. Sinnssykdom er jo også en tilsvarende religiøs abstraksjon man egentlig har forlatt. Reinkarnasjon og evig liv vil jeg påstå handler om at man på et eller annet vis ikke kan akseptere døden som endelig.


Exakt! Idéen om själarnas odödlighet är ett sätt att undgå dödsångest. Om man har sett den svarte tjänaren har man också fått kunskap om den egna dödligheten. Ångesten känns som en tripp rakt ut i det okända och är fruktansvärd att känna. Lösningen blir då psykos i många fall. Ofta har psykosen en högst verklighetsnära orsak.

En "kompis" till mig tyckte jag att min misshandlande, incestiösa far var något jag förtjänade för att lära upp mig till nästa liv. Med sådana tankar behöver man inga fiender. Om jag varit någon annan i ett tidigare liv hade varit en bonde som kämpade mot missväxt och inte någon världskändis. Löjligt.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.