Jesus, Hitler och Napoleon

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1123562 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Jag tänker såhär om reinkarnation. Man föds i de familjekonstellationer man behöver ha. Vi har alla utvecklingssteg att ta för att uppnå nirvana. Löser jag inte de knutar jag har i det här livet så kvarstår de till nästa liv.... Om man så bara kan flytta stenen en millimeter så är det ändå utveckling och det blir lättare....man har inte den uppgiften kvar lika starkt....i nästa liv. Hitler OCH HANS GELIKAR för han var inte ensam....har många liv kvar att leva....många tasks att klara av för att uppnå nirvana.

Det var en tidsanda...rasbiologiska institutioner....ett utbrett sätt att tänka om vi och dom. Hitler får ensam klä skott för all den skiten. Men han var inte ensam....han hade ett folk som följde honom och i Sverige forskades det på samer som mindre värda. Den ariska rasen ansågs vara superior. Elit.

Som världen ser ut nu kan man inte vara heltigenom god Altruistisk. Man äts upp av andra människors behov. Man måste kunna sätta gränser. I krig gårxdet inte att leka flumjesus och komma med att bara tänka goda tankar för gud ser alla tankar....man blir nog rätt pissed of i krig och det här man rätt att bli. Människor som är med i krig reagerar såklart på vad som händer....morsan död....sonen död....halva släkten och vänkretsen död....vem tänker hallondoftande tankar då? Nej Jesus och din skenhelighet släng dig i väggen. De minst hedersamma jag vet är kristna. De ljuger, bedrar och stjäl.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1123572 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
C G Jung talade om skuggan. Det går inte att vara helt igenom god.
Mer
5 år 2 månader sedan #1123637 av Nissegossen
Fantasio, du kanske är släkt med Chaplin?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 2 månader sedan #1123669 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Bra svar, intressant diskussion. Visst har Amandara rätt, det var tidens melodi att mäta skallar och annat. Har du läst skrifter, Memphis? Nu ska man inte ta Youtube allt för allvarligt, men jag har sett en del genom åren, oftast barn som tycks minnas saker. Jag fick allt serverat i detta livet. Född med hög intelligens i trygga Sverige. Men det blev inget av det. Därför kommer jag att återfödas.

Det finns redan en tråd om skaen i andliga forumet. Men det vore intressant att höra från andra som också tror sig varit nån betydande person. Inte bara under psykos, utan hela tiden. Nåt som inte går att medicinera bort.
Mer
5 år 2 månader sedan #1123679 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 2 månader sedan #1124951 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Jag sökte på "epiphany" och fick upp Trettondedagen, nåt sånt heter den. Sjätte januari. Det är något med mig och sexor. 666. Och pappa är född på ett datum som jag antar har lite "mystiska kopplingar". Odjurets son, är det jag? Jag måste googla på det. Jag kan inte släppa det här.