Paranoid?

Mer
5 år 2 månader sedan #1125109 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid?
Min strateg,i så fort jag skriver något kopierar jag vad jag skrivit, sedan får det tugga på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1125118 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Paranoid?
Geta jag vet inte direkt om man kan kalla det självskadebeteende det hon har. :!:

Jag har aldrig fått något direkt besked när jag frågat vad hon har för diagnos. Jag kan tänka mig att det är någon form av kombo. Det finns väl något som heter schizoaffekt syndrom med. Nej jag vet faktiskt inte. :oops:

Jag ska i alla fall vara med på ett möte framöver med min dotter och hennes läkare. Ska ta med mig alla tips och råd jag fått av er.:hjärta

Kanske jag får ett bättre besked då? Någonting måste de i alla fall göra annars överlever hon inte i längden. När jag besökte henne sist på sjukhuset verkar de vara mest inne att få ordning på hennes Paranoia.

Tack för dina reflektioner. :hjärta

memphis här säger du något viktigt, tycker jag.:D

Tack :hjärta
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1125121 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid?
En schizoaffektiv diagnos har sämre prognos att överleva än Schizofreni

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1125122 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Paranoid?
Ingrid64marie det tror inte jag heller. ”Tror inte att man skadar sig medvetet som vid ett självskadebeteende” :o

Tack för ditt inlägg :hjärta

Nissegossen det var ju tur att du överlevde. Psykoser är minsann inte att leka med. Det är viktigt att man söker hjälp och allra helst så det inte förvärrar situationen. Då måste man givetvis vara medveten att man har en psykos men förhoppningsvis finns det någon i omgivningen som förstår vad det handlar om.:(

Tack för att du delar med dig.:hjärta
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1125132 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid?
Sorry att jag just nu inte kan hjälpa dig och din dotter mer än att just skriva, men läs slutet på denna, det var en präst som just ville ha slutet på den för mitt i bedrövelsen andades det sista ett hopp om att kunna gå vidare ur det genom mörka
www.viska.se/kunena/dikter/896-den-jag-lose?start=0

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1125332 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Paranoid?

Nissegossen skrev: En schizoaffektiv diagnos har sämre prognos att överleva än Schizofreni

10 % begår självmord vid schizofreni, medan för schizoaffektiv 15 % och bipolär 20 %. Värst är borderline + missbruk med 60 %.