Är fången hos min far

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild Författare till inlägg
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
08 mar 2019 15:20 #1134715 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Är fången hos min far
Tack Klanggedin och Admin!

Det är helt sant att man måste skaffa sig strategier för att mota dessa plågoandar till tankar/röster. Min pappa är död sedan många år och hans påverkan på mig är därför inte speciellt sannolik. Alternativet, att han skulle påverka mig från graven känns bara för snurrigt. Utan allt handlar om att jag måste ordna min tillvaro så att jag kan omdirigera energin och sluta rusa runt som en skållad råtta. Är otroligt stressad av mina jobb så det kanske är bra att säga ifrån något av dem.

Jag läste länken om tvångstankar och kan känna igen mig då jag även har tvångshandlingar. Har t ex fotsvamp och jag vet att det kan spridas till andra delar av kroppen, vilket det har gjort. Har svamp i munnen, tom i öronen och till och från på händerna. P g a detta tvättar jag aldrig fötterna utan spolar bara av dem med duschen. Strumpor som sitter på fötterna kan jag inte ta i, då blir mina fingrar och händer smittade. Detta är otroligt jobbigt för mig och jag tror det handlar om en väldigt hög stressnivå. När jag mår bra och känner mig avslappnad kommer en röst i huvudet: Du ska ju döden dö. Fy fan vad jobbigt allt detta är.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
08 mar 2019 16:12 #1134732 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är fången hos min far

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
08 mar 2019 17:06 #1134748 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Är fången hos min far

Ja, detta apropå att ha en frihetssträvan som nog oftast är genetiskt betingat! En fix idé kan vara att andra vill placera en där man ställer till med minst bekymmer, men livet är i sig en chimär, det är bara att traggla sig igenom besvärligheterna och hålla god min bäst man kan!

Vars är världen på väg?

Mer
19 jun 2019 23:57 #1162067 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Är fången hos min far
Acceptera din sjukdom, det har jag om min psykiska sjukdom. Ställt mej i bostadskö även om det kan ta flera år för mej att flytta hemifrån.

Sidan laddades på: 0.124 sekunder