Jag kunde en gång i tiden!

Mer
5 år 3 veckor sedan #1140499 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag kunde en gång i tiden!
Första gången som jag pratade, var när jag gick i psykoterapi som trettioåring. Fick smak för det. Det var utvecklande och fick igång tänkandet.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1140500 av memphis
Svar från memphis i ämnet Jag kunde en gång i tiden!
jag kunde en gång i tiden...umgås med andra. Bortblåst. Vill bara vara ensam.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1140501 av mopa
Svar från mopa i ämnet Jag kunde en gång i tiden!
En gång i tiden hade jag ,bil, hus vänner, o jobb.......suck.
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by mopa.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1140549 av notwoodstock
Jag är tacksam fortfarande för att kunna läsa in saker. Behöver dock ju inte kunna någonting, längre. Känns bra.

Att the ”rat-race” inte blev något för mig, var en befrielse, jag hade aldrig orkat med familj och barn.

Men ironiskt, att som akademiker, plugga så mycket, och prestera under så relativt kort tid.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1140551 av Nissegossen

Amandara skrev: Jag kunde sitta på en stång och snurra runt när jag var sju. När jag var 16 var jag en fena på att springa snabbt . När jag var 25 skrev jag sjukt bra på högskoleprovet och kom in på Läkarlinjen på det. Jag lärde mig effektivt, snabbt och lätt. Jag cyklade över stock och sten som ett jehu. Nu är allt helt annorlunda. Punka på hjärnan förändrar allt. Men det går att leva såhär oxå. Det sura är att vara sjuk men det är man inte alltid. Men det har varit mycket nu för min del. Magkatarr, depression, panikångest, bronkit och nu misstänkt muskelreumatism - polymyalgia rheumatica. Hetsätning inte att förglömma. Jaaa....det är så. Man får leva på med det som är.


Mot bronkit jag har det som före detta rökare. Mot det och stela flimmerhår har jag acetylcystein utskrivet av vårdcentral läkare, men Admin har Skrivit att just den medicinen är bra för oss då den förstärker mediciner mot psykos.

Acetylcystein gör att slemmet förtunnas och hjälper i det att det gör slemmet löst och transporteras upp och du sväljer ned slemmet utan att märka det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum