Tror jag börjar höra röster!?

Mer
4 år 10 månader sedan #1155039 av Klanggedin
Vad är det för skillnad på tankar och röster? Framförallt röster "innifrån"?
Mer
4 år 10 månader sedan #1155245 av Admin1
Röster kallas ibland för rösttankar. Vid schizofreni kommer rösterna oftast utifrån, som en vanlig röst. Sedan är det vanligt att man tror att rösterna är verkliga. Friska med röster förstår att det är hallucinationer.
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Mer
4 år 10 månader sedan #1155262 av Inwatto
Det är när tankarna upplevs som främmande som man kan börja kalla dom för inre röster.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1155265 av Nissegossen
Det brukar snackas i huvudet på mig.Tala med insidan och du får svar, men våga inte lita på dem möjliktvis efter en tid och då den röst som aldrig ljuger. Tala i ande och sanning själv annars pannkaka,

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 10 månader sedan #1155646 av Rrusheflower
Jag har stress, dålig sömn, ångest och en krävande röst som bestämmer vad jag ska göra. Förutom det ser jag hallucinationer och har andra symptom också. Är typ beroende av medicinen.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1155668 av Nissegossen

Rrusheflower skrev: Jag har stress, dålig sömn, ångest och en krävande röst som bestämmer vad jag ska göra. Förutom det ser jag hallucinationer och har andra symptom också. Är typ beroende av medicinen.

Om rösten är befallande och du gör som rösten befaller lever du farligt, jag rekommenderar dig att aldrig göra det om det strider mot en lag i det landet du befinner dig i, Guds tio bud, samt uppmaningar till självmord, det kommer inte från Gud och Gud kan aldrig gå emot sin egen lag. Du är utsatt för den andre potentaten som bara är ute för att slakta förstöra och förgöra.

Gud vill aldrig någon människas död

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.