Tror jag börjar höra röster!?

• Klanggedin
  • Klanggedin Profilbild
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
  • Bla bla bla kiss bla bla bla bajs
Mer
23 maj 2019 12:28 #1155039 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Tror jag börjar höra röster!?
Vad är det för skillnad på tankar och röster? Framförallt röster "innifrån"?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
24 maj 2019 11:17 #1155245 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tror jag börjar höra röster!?
Röster kallas ibland för rösttankar. Vid schizofreni kommer rösterna oftast utifrån, som en vanlig röst. Sedan är det vanligt att man tror att rösterna är verkliga. Friska med röster förstår att det är hallucinationer.
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester

Mer
24 maj 2019 12:38 #1155262 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Tror jag börjar höra röster!?
Det är när tankarna upplevs som främmande som man kan börja kalla dom för inre röster.

Prata inte med hat i munnen!

Mer
24 maj 2019 12:49 - 25 maj 2019 13:09 #1155265 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tror jag börjar höra röster!?
Det brukar snackas i huvudet på mig.Tala med insidan och du får svar, men våga inte lita på dem möjliktvis efter en tid och då den röst som aldrig ljuger. Tala i ande och sanning själv annars pannkaka,

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 25 maj 2019 13:09 av Admin1.

Mer
25 maj 2019 22:03 #1155646 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Tror jag börjar höra röster!?
Jag har stress, dålig sömn, ångest och en krävande röst som bestämmer vad jag ska göra. Förutom det ser jag hallucinationer och har andra symptom också. Är typ beroende av medicinen.

Mer
26 maj 2019 08:41 - 26 maj 2019 13:00 #1155668 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tror jag börjar höra röster!?

Rrusheflower skrev: Jag har stress, dålig sömn, ångest och en krävande röst som bestämmer vad jag ska göra. Förutom det ser jag hallucinationer och har andra symptom också. Är typ beroende av medicinen.

Om rösten är befallande och du gör som rösten befaller lever du farligt, jag rekommenderar dig att aldrig göra det om det strider mot en lag i det landet du befinner dig i, Guds tio bud, samt uppmaningar till självmord, det kommer inte från Gud och Gud kan aldrig gå emot sin egen lag. Du är utsatt för den andre potentaten som bara är ute för att slakta förstöra och förgöra.

Gud vill aldrig någon människas död

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 26 maj 2019 13:00 av Admin1.

Mer
26 maj 2019 13:02 - 26 maj 2019 13:02 #1155724 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tror jag börjar höra röster!?
Befallande röster kan vara farliga om man lyder befallningarna. Man bör helst prata med läkaren om man har befallande röster.
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Senast ändrad: 26 maj 2019 13:02 av Admin1.

Mer
27 maj 2019 03:44 #1155860 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Tror jag börjar höra röster!?
Nissegossen, Admin1, nej jag vill inte lyssna på rösten men den är så krävande. Än så länge så har den bara sagt massa strunt saker som att röra saker i mitt rum osv men man blir psykiskt väldigt trött på den. Även om jag skadar mina fingrar kommer jag nog inte ta självmord men jag är också rädd för knivar.

Sidan laddades på: 0.144 sekunder