Fri från vanföreställningar

Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152380 av Olivlunden
Tack alla för bra svar.
En annan fråga jag har till er; är det så att ni i perioder mår bättre och sämre? Går sjukdomen i skov?

Admin, han har varit sjukskriven sedan 2014 så det kan ju vara dax för dem att ompröva? Vad jag har förstått så kan ekonomin bli bättre om man får sjukersättning, eller har jag fel?

Tack snälla
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152385 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fri från vanföreställningar
Japp, schizofreni går i skov.

Är inte säker på att det är ekonomiskt bättre att ha sjukersättning än att ha sjukpenning. Procenten av inkomsten är högre vid sjukpenning. Men det är tryggare att ha sjukersättning.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152412 av Admin1
Schizofreni är värst de första 5 åren, sedan avtar vissa symptom med 75 %. Ju äldre man blir desto mindre symptom. Om man har haft många psykoser kan det vara svårare att återhämta sig. Det är psykoserna som ställer till det.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 11 månader sedan #1152750 av Jocke


Det börjar bli dags för politikerna att hörsamma att hela samhället kräver mer pengar för sin överlevnads skull! Militären blir en politiskt spel bakom kulisserna! Vi psykiskt funktionshindrade får kämpa varje dag med sitt liv.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 10 månader sedan #1159444 av Rrusheflower
NI måste stötta er son och ta hand om honom. Det finns olika grader av schizofreni. 5 år är ingenting det finns dom som har det hela livet. Även små saker kan göra en glad.