Går det verkligen? Kan man hallucinera om helt en människas utseende?

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1172916 av Lelle
Kan man verkligen hallucinera om en hel människas utseende? Den 6 september 2016 under en psykos så såg mamma helt plötsligt annorlunda ut med andra drag i ansiktet och med väldigt djupa rundare ögon. Hon såg annorlunda ut. Går det verkligen att hallucinera om en människas utseende, för förändringarna satt ju ändå på henne och ingen annanstans och det såg helt verkligt ut. Jag hallucinerade ju inte på andra saker runt omkring! Det säger mig att det kan varit parallella världar? För faktum var att det enda som var annorlunda var mammas utseende, om jag hallucinerade så tycker jag att fler saker borde haft skillnad - men det hade det inte!
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 7 månader sedan #1172917 av Geta
Synhallucinationer är ovanligt vid schizofreni.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1172924 av Lelle
Jag har dock inte diagnosen schizofreni. i min journal står det ospecificerad psykos. Men kan verkligen hallucination vara förklaringen till att mamma såg så annorlunda ut då?

jag tvivlar på att hallucination är förklaringen - för skillnaderna fanns verkligen där på mamma och det såg helt verkligt ut.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1172927 av memphis
Det var nog en hallucination.
Mer
4 år 7 månader sedan #1172943 av Lelle
Jag vet inte - det kanske ändå inte är så enkelt att bara skylla det på hallucination...
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1172945 av Geta
Det kan också vara en illusion.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Geta.