Går det verkligen? Kan man hallucinera om helt en människas utseende?

Mer
4 år 8 månader sedan #1172998 av krokus
Nån gång i tonåren såg jag min spegelbild förändras. Mycket obehagligt. Spegelbilden såg ut som den hade knarkat för hårt och för länge.
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1172999 av RainNo2
Jag har haft hallisar på folks utseende. Otäcka sådana. Vänner säger det är för att jag ser deras inre.
Mer
4 år 8 månader sedan #1173359 av Admin1
Det var nog en illusion, som är mildare än en hallucination. En hallucination innebär att man ser något som inte finns. Om det man ser förändrats är det en illusion dvs synintrycken har störts så din mamma såg annorlunda ut.
Mer
4 år 8 månader sedan #1173373 av Amandara
Jag har haft massor av synhallucinationer. Jag har blå sett Gandalf och Vidstige åka runt i bilar och varit inne på samma videobutik som Viggo Mortensen. Bara för att jag älskade sagan om ringen så omvandlades människors ansikten till dessa karaktärer. Värst var när Viggo svepte in på videobutiken. Tiden stöd still och jag vågade inte titta. Synhallucinationer. Det har jag nästan alltid när jag är psykotisk. Oxå sett Jesus på korset gråta tårar av blod.
  • partyjunkie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1173374 av partyjunkie
jag har vid flera tilfällen inte kunnat se endel personer.. det ända sättet jag märker att det är folk. så hör jag men kan inte se dem.. det har läkaren förklarat för mig att jag går in i en dissociativt tilstånd och det är därför det blir så
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1173631 av RainNo2
Ja det är ett dissociativt tillstånd. Admin1 brukar inte iktovaril hjälpa mot det? Eller vad det heter?