Vad är tankepåsättning?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 7 månader sedan #1177761 av Cosmos
Jag hör just nu min fars röst ekande i bakgrunden och att han håller på att ta sig in i mitt känsloliv, sociala förmåga och vad jag pratar om och hur.

Är det detta som kallas tankepåsättning?
Mer
4 år 7 månader sedan #1177765 av Nissegossen
Man kan kalla det för det.

Du är lite vilse här. Alla ljud du någonsin hört i ditt liv, för mig specifikt har jag nu för något år sedan hört min farfars dörrklocka har aldrig hört den någon annanstans ett specifikt ljud och han dog 1959.

Vi var tre som satt vid ett bord på Gyllenkroken det är ett allaktivitetshus som från början var för de med psykos den ene sade till den andre något om han jobbade på honom inne hans huvud. Jag var tvungen att säga till båda för de höll på att ryka ihop just det att de inom oss kan ta vilken skepnad som helst och just ljud från förr och då även att det kan ta skepnad av vem som helst och vad som helst, Cosmos du har inte din pappa i huvudet utan detta är ett utslag utav annan påverkan utan att det är din pappa.

Enklast att tala om att din sjukdom spelar dig ett spratt, gå inte på det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1177785 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad är tankepåsättning?
Tankeinsättning är när andras tankar stoppas in i dig. Motsatsen är tankeutdragningar där dina tankar tas av någon annan. Dessa är inflytande vanföreställningar.
www.viska.se/sjalvhjalp/oevervinn-din-paranoia
Mer
4 år 7 månader sedan #1178008 av Rrusheflower
Ibland har jag hörselhallucinationer att en ambulans tjuter. Vet inte varför just ambulans, har aldrig varit i en. Bara sett på tv eller köra förbi. Sen så har jag en krävande röst sen länge som tydligen heter tvångstankar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178020 av Nissegossen
Har också hört Ambulans sirener då inlagd på stormen under en akut psykos läskigt. Skomärkena på golvet såg ut som runskrift, såg det ta form medan jag tittade på det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1178023 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vad är tankepåsättning?
Jag har haft mycket tankepåsättning när jag varit psykotisk. Andra människors tankar tänks in i mitt huvud. Som en inre kommunikation fast det inte bara är med sig. En inre monolog kan annars vara bra att ha. Att vrida och vända på saker. Reflektera. Men här kommer en främmande som man upplever det, person in i ens tankar och kommunicerar. På gott och ont. Men det är främmande tankar mot en själv. Kan liknas vid...vad heter det....hittar inte ordet men när man kan kommunicera med varandra med tankar.