Vad är tankepåsättning?

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1178037 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vad är tankepåsättning?
Telepati ja.

En gång på bussen tänkte jag intensivt - res dig upp res dig upp res dig upp till en gubbe. Och han reste sig och ställde sig upp i gången och såg allmänt förvirrad ut. Under körväg långt ifrån stopp.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178041 av Nissegossen
Satt på bussen hörde inom mig ett registreringsnummer slog bort det sedan efter ett par sekunder kör en bil förbi med numret

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1178231 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad är tankepåsättning?
Tidigare räckte det med att ha röster som samtalar med varandra för att få schizofrenidiagnos, men det gäller inte enligt DSM 5. Man måste uppfylla alla kriterier för att få schizofrenidiagnos.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178252 av Loni
Svar från Loni i ämnet Vad är tankepåsättning?
Vilka är alla kriterier enligt DSM-5?

Tankepåsättning ses som telepati utan insikt om att det är tankepåsättning och vanföreställningar.

Jag trodde det att jag hade telepatisk kontakt. Senaste trodde jag Säpo avlyssnar mina tankar med maskin som är som radar för tankar. Hörde nåt mystiskt ljud som försvann när jag höll för öronen. Och när rörde mej försvann ljudet tills jag stod tillräckligt länge stilla så kom ljudet igen.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1178271 av Nissegossen
Ber man herr Google om en tjänst så har nog andra fått svaret och herr Google levererar snällt svaret
www.lakartidningen.se/Klinik-och-vetensk...IV-har-blivit-DSM-5/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178492 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad är tankepåsättning?
Läs här om diagnoskriterier enligt DSM 5 under Diagnosis:
en.wikipedia.org/wiki/Schizophrenia