En enda uppmaning.

Mer
4 år 7 månader sedan #1178997 av Yrroz
Jag är van vid det som kallas racing thoughts men blivit bättre senaste tiden. Men för ett par veckor var det en röst som sa till mig, ganska barskt; Du måste tala med Gud. Jag vågade inte annat.

Men jag skrev till Gud. Många långa brev. Jag har slängt dem för det var mest bara svammel. Jag tycker det är konstigt och är livrädd att jag ska höra fler röster. Har alltid musik på för att jag är rädd att det ska komma någon mer.

Någon som varit med om bara en enda gång eller har alla röster hela tiden?
Mer
4 år 7 månader sedan #1179002 av Geta
Svar från Geta i ämnet En enda uppmaning.
Har haft väldigt sparsamt med röster.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1179006 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En enda uppmaning.
De finns där inom mig, det är största tecknet på min sjukdom de är med mig varje dag mer eller mindre.

Förövrigt skall man hålla dem kort och inte agera på uppmaningar, jag kan i sällsynta uppmaningar agera och göra som de säger om jag har tid, men gör inget som är utom lagen Svensk, i landet du befinner dig i eller tio Guds bud samt att aldrig göra något som kan skada dig själv eller andra uppmaningar till självmord det går bort så det skriker om det.

I allmänhet är de inte snälla lyd dem inte, istället ta reda på den inom dig som aldrig ljuger för dig. Behandlas med varsamhet personen i vad den säger kan rädda ditt liv om du är uppmärksam

Generellt lita inte på någon inklusive dig själv

Den jag litar mest på är jag själv. Den jag litar minst på är jag själv alla andra är i mellan det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179007 av krokus
Svar från krokus i ämnet En enda uppmaning.
Mina röster har minskat mha medicin och en mer stressfri vardag.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179092 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En enda uppmaning.
Röster kan triggas av stress, ångest mm. Oftast kommer rösterna regelbundet och oftast vid vila. Om rösterna kommer vid vila kan man slå på musik. Enstaka röster är ett litet problem.
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester