Tvång eller hälsosam aktiv livsstil?

Mer
4 år 7 månader sedan #1179788 av Recard2016
Tänkte jag skulle skriva ner mina rutiner en vanlig dag för o se hur de ser ut o reflektera (kanske ge nån nåt tips). Vaknar; runt 12 på förmiddagen. Börjar dagen med ljummet citronvatten (rensar kroppen o levern från gifter bl.a), äter frukost; kellogs med gojibär (mycket vitaminer), sen tar jag kreatin med b12 vitamin tablett, sen gurkmeja i varmt vatten med peppar (anti-inflammatorisk o bra mot bl.a alzheimers, pepparen o de varma vattnet gör att det tas upp lättare av kroppen) och en paranöt för dagligbehovet av selen. Sen går ja ut me hunden på en 20 minuters promenad kommer hem dricker 4 koppar kaffe i 1 timme.

Lunch sen kl 14; smoothie på, banan, päron, spirulina (alla vitaminer o mineraler o proteiner), frysta blandade bär och ibland veganskt proteinpulver. Sen middag 15:50 nånting, olika måltider de flesta dagarna men samma samma dag i veckan i stort sett alltid, något veganskt. Går sen ut me hunden 16:30 på 35 minuter runt hamnen o innerstan, kommer hem, dricker; grönt te o kokar broccoli o äter, sen gör jag ingefära te. Sen kl 19 kokar ja gröt med frukt (papaya, annanas, mango) o äter, 19:30 prick måste ja ta min medicin, 20:30 går ja ut sista rundan me hunden, 21 tar ja magnesium (ska slappna av musklerna o va bra om man tränar) o går ja o sätter på en skiva o lägger mig me hunden. Varje fredag dricker ja 2 öl, varje lördag dricker ja 4 öl o börjar prick kl 15.

Sen tränar ja 3 ggr/veckan en vanlig vecka, plus pluggar teori o kör, handlar varje måndag. Gör dessa rutiner på samma klockslag prick i stort sett varje dag varje vecka, för att må så bra som möjligt o leva ett så långt liv som möjligt. Tvång eller hälsosamt o aktivt? Blir ändå psykotisk typ var 3:e dag.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179789 av Geta
Schizofrena brukar inte bli psykotiska var tredje dag. Det är något som inte stämmer här.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179796 av Recard2016
Geta konspirationsteoretikern.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179818 av Fantasio
Det låter som en mycket bra livsstil.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179833 av Cider
Du kanske kan få ytterligare vägledning genom att fråga dig om du trivs med din livsstil så som den är idag.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1179836 av Zoidar
Låter i mitt tycke lite väl extremt. Men mår du bra av så strikta rutiner så är det bara att fortsätta. Hur mycket spirulina tar du i din smoothie?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.