Tvång eller hälsosam aktiv livsstil?

Mer
4 år 7 månader sedan #1180205 av memphis
Jag får mycket OCD när jag har ansvaret över mammas gård. Nu tänker jag t ex på att spisen kanske är på iaf, fast jag kollat det 4 ggr. Jag hatar OCD.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180206 av Recard2016
Jo precis, jag kollar spisen 4 ggr innan jag går o lägger mig, ytterdörren me. Min terapeut föreslog att jag skulle säga högt "nu kollar jag spisen" när jag gör det, men det blir bara att jag gör det igen ändå.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180208 av Nissegossen
Ifråga om spisen kan du få hjälp av en terapeut finalen är sätt på alla plattor högsta värme och gå ett varv runt kvarteret klarar du det provet får du godkänt. Gör som så att allt ovanpå spisen skall vara tomt om man inte man just då lagar mat. På min spis får det inte förekomma att det att det står något ovanpå spisen jag tolererar det inte

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180210 av Geta
Man kan få en timer som hjälpmedel om man har svårt att stänga av spisen, när man ska.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180214 av Recard2016
99% av gångerna har ja stängt av spisen o låst ytterdörren o allt sånt, men så har det varit nån gång då ja glömt det som har gjort mig livrädd.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180222 av memphis
Om man inte vore så konstant distraherad skulle OCD inte leva vidare. Jag tror att det beror på distraction, inte att man egentligen skulle vara glömsk.