Ingen röst idag!

Mer
4 år 7 månader sedan #1181714 av Bild
Ingen röst idag! skapades av Bild
Jag är inlagd på psyk för försämring i negativa symtom (jag kallar det depression). Jag har fått ny medicin och jag mår så jävla bra!!! Sen förut äter jag Clozapin, Sertralin, Nozinan o de har tagit bort Tegretol o istället satt in Topimax. Och Abilify. Idag har jag inte hört en enda röst!!!! Och allt är inte tungt som dimsirap. Dessutom får jag vara i lugn och ro på depressionsavdelningen för yngre vuxna för det är fullt på psykosen. Jag tycker det är sååå otäckt och läskigt och roligt och spännande!!! Behöver feedback! Kan det här vara på riktigt? Är det min tur att få lite sinnesro nu?
Mer
4 år 7 månader sedan #1181720 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ingen röst idag!
Hej Bild!

Då är du kanske på rätt avdelning. Det ska vara helt olika stämning på en depressionsavdelning och på en psykosavdelning.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181726 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ingen röst idag!
Ta promenader Admin säger att det motverkar depression, samt att medicinen verkar sluta aldrig själv med Schizofreni medicin utan rådgör med din psykiatriker vid mediciner innan ändring görs, för tar du de mediciner som du är ordinerad har du större chans att slippa inläggning. I.o.f har jag tidigare i livet satt ut psykosmediciner för man luras tro att man är frisk och medicinen har biverkningar man ser det som ja, jag är ju frisk och därför sätter man ut den, men jag får ju säga med medicin är man friskare men inte utan.

Sedan jag själv jag har kvar symptom på min sjukdom då just röster men jag blir inte psykotisk snarare att jag hör till rösthörande vilken är största gruppen och det är ung 5% av befolkningen de med schizofreni är 1% och det finns grupper med rösthörare i Stockholm de är alltså inte sjuka
rsmhbloggen.se/2012/02/06/strategier-for-rosthorare/
schizofreniforbundet.se/asa_hoij

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum