vanföreställning eller bara paranoid?

Mer
4 år 6 månader sedan #1192594 av mrsearlgray
hej
jag har börjat få tillbaka tankar om att mina grannar trakasserar mig och är arga på mig, vi har en granne som skriker om dagarna och det känns som att han skriker på mig, pågrund av det försöker jag vara så tyst som möjligt för att inte störa dom men jag har haft vanföreställningar om mina grannar förut och jag vet inte om det är början på en vanföreställning eller om det bara är jag som är "vanligt" paranoid, jag tar ju mina mediciner som vanligt, inget konstigt där och det enda som har varit stressigt är att jag började på ett program på medborgarskolan och det gick ju bra så är inte stressad och har ingen ångest över det längre.
han som skriker är på riktigt det vet jag för sambon har hört honom själv, jag tror han skriker på sin fru, vi har haft polisen här en gång och jag tror det var pga dem.
men jag kan inte släppa känslan att det är jag som stör och gör mina grannar arga.

vad borde jag göra? :(
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1192605 av Nissegossen
Sitta lugnt ned i båten och inte göra något alls.

prata med din sambo och låt honom ta beslut.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192656 av mrsearlgray
okej, får prata med honom
Mer
4 år 6 månader sedan #1192660 av memphis
MrsEarlgrey, vad underbart att du har en sambo, i en situation som denna är det värre att stå helt ensam mot grannarna.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192666 av mrsearlgray
jo jag är väldigt glad att jag har honom när jag känner mig osäker och rädd.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192704 av memphis
:tummenupp